Selamat Datang kepada pengunjung budiman ke blog SYIFA AS SAKINAH C&S. Terimakasih .. Sertai segera Insurans Kesihatan Prudential BSN Takaful , Skim Pelaburan Ahli KWSP & Khidmat Kaunseling serta Pengubatan Islam. Buat appoinment & berbicang segera terus dgn saya. .

Tuesday 21 July 2009

Sanggupkah Anda Makan Udang Kering ?


Udang kering sering digunakan dalam masakan seperti goreng sayur , mee goreng dan macm-macam lagi . Tak ada udang kering tak berapa sedap !! Tapi , bila ada udang kering masakan semakin enak dan semakin berperisa . Namun , gambar-gambar ini memperlihatkan bagaimana udang kering di proses . Terdapat beberapa gambar yang tak ingin kita lihat tetapi inilah hakikatnya . Kejadian ini dirakamkan di sebuah perkampungan nelayan di Kuala Gula , Kerian , Kelantan , tempat pengeluar udang kering. Udang kering dijemur di atas kanvas . Seorang pekerja Indonesia menjalankan tugas dengan berseluar pendek dan memijak udang tersebut dengan selipar yang dipakai . Tetapi , yang paling mendukacitakan dua ekor anjing yang berkeliaran sempat kencing berhampiran dengan kanvas jemuran itu . Sanggupkah anda makan udang kering seperti ini ?







4 comments:

  1. aku suka buat cekodok campur udang geragau @ udang kering ni..mmg sedap...ai,camner ni,masyarakat begini tak pernah prihatin pada sensitivi sebegini.acapkali perkara begini berlaku terutama melibatkan bahan makanan begini.Ya ALLAh...KAU berilah petunjukMU kepada hamba2mu ini agar tidak menjadikan ia sagai darah daging kami..Nauzubillah..

    ReplyDelete
  2. NAUZUBILLAH...
    PATUTLAA INDONESIA KENE BENCANA

    ReplyDelete
  3. subhanallah....
    agknye tokey nye kafir laknat kot ustaz..
    sebab tu langsung takde sivik bab2 makan ni...

    ReplyDelete
  4. kuala gula kat kerian, perak...bukan kelantan

    ReplyDelete