Selamat Datang kepada pengunjung budiman ke blog SYIFA AS SAKINAH C&S. Terimakasih .. Sertai segera Insurans Kesihatan Prudential BSN Takaful , Skim Pelaburan Ahli KWSP & Khidmat Kaunseling serta Pengubatan Islam. Buat appoinment & berbicang segera terus dgn saya. .

Wednesday 1 July 2009

Luahan Emosi & Perasaan - Edisi Pertama

Sekiranya ingin meluahkan emosi dan perasaan anda , sila tuliskan dalam ruangan ini . Anda boleh menulis apa jua tulisan ,coretan atau cerita anda yang mengembirakan , menyedihkan , memilukan , menyeramkan , menggelikan hati atau menyeronokkan di bahagian komen. Kongsikan emosi dan perasaan bersama pengunjung blog ini .

117 comments:

  1. Assalamualaikum Ustt,
    Saya ada satu crita.Baru berlaku masa cuti sem baru ni.Saya rmh family saya kat Ipoh.Biasanya bila saya balik,malam2 saya lepak ngn kekawan kat kedai mamak .Balik pun biasanya kul 1 or 2 baru smpai rmh.Cerita ni rmai kawan saya dah tahu.Tp,tak pe saya nak kongsi je.Lepas perasaan....
    Nak jadi crita , saya balik kul 1 lebih smpai rmh.Parent & family semua dah tidur.Rmh pun dah gelap.Masa saya kuar kereta ,tiba-tiba ada satu satu cahaya lalu atas kepala saya.Pas benda tu duduk kat bahagian atap posh rmh saya tu. Masa tu saya tak rasa apa.Takut tak ada.Saya cuma nak tahu apa benda yang lalu tu. Saya pun gi tengok.Tp,tak jumpa.Pas tu saya cari keliling rmh kot2 benda tu ada atas atap rmh saya.
    Tiba2 saya ternmpak mcm satu benda putih atas bumbung mcm kepala orang .ada rmbut panjang.Saya cuba nak tengok betul2,tapi benda tu lari tmpt lain.Masa tu bulu roma saya naik.Tengkok saya rasa sejuk.Rasa mula rasa takut.Saya pun cari kunci masuk dlam rmh terus selimut.Saya takut nak gi bilik air.
    Saya x tahu apa benda tu.Tp,terbayang smpai ri ni .Mintak2 jgn lah jumpa lagi.takut beb......

    ReplyDelete
  2. Len kali jangan takut. Tu cuma kepala & rambut je. Benda tu tak leh wat pe2 kat kita.

    benda tu mmg ade. kije dia nk suh kita takut dgn dia sambil tu kita tak takut dgn ALLAH.

    bila berlaku cenggitu, cuba tanya diri kita ... "kenapa aku takutkan benda tu , tapi aku tak takut kat ALLAH sampai aku tak hormat kat mak ayah pun sebelum mereka tidur ?"

    waktu Rasulullah SAW israk mikraj, waktu sampai ke sidratul muntaha, Jibrail suh Rasulullah SAW naik terus ke atas sebab kalau Jibrail ikut Rasulullah SAW terus ke atas, JIbrail akan terbakar. Bila Rasulullah SAW naik terus mikraj seorang diri, dia ternampak kelibat manusia. Rasulullah SAW rasa cukup kagum, sebab bila mikraj lebih tinggi di sidratul muntaha, masih ada roh manusia yg mampu sampai setinggi itu dan tidak terbakar. Jibrail pun tak seterror manusia tu. Rasulullah SAW terdengar satu suara menyatakan, kelibat manusia itu adalah roh orang yang :

    1. hatinya sentiasa terpaut dgn masjid dan taman syurga (majlis ilmu)
    2. yang tidak pernah menyakiti hati ibu bapa
    3. lidah yg sentiasa basah dgn zikir & selawat


    Kalau jumpa lagi benda cenggitu, Rasulullah SAW ada tgglkan kita 3 senjata kalu jumpa benda cam ni.

    1. baca taawwuz
    2. azan
    3. baca ayatul kursi.

    insyaALLAH tauhid kita terpelihara.

    ReplyDelete
  3. aku nak luahkan

    1. kelas room/dewan kuliah. student kpjic ada 3000++. kita ada 2 audi yg leh muatkan 400 student, 3 klas room yg leh muatkan 240 students, 2 tutorial room yg leh muatkan 60 students, klas room annex yg leh muatkan 120 students. jumlah student yg leh ditampung oleh kpjic pada satu masa cuma 820 org je. jumlah student kpjic lebih krg 3000++. 50% ada di kolej, 50% ada di hospital. cukupkah 820 seat utk student dgn jumlah student yg ada di kolej 1500++ ? harap CEO tak marah student yg melepak luar kelas, di foyer, di cafe, tepi longkang, atas tangga sebab TAK ADA TEMPAT NAK BACA NOTA. sungguh memalukan. terimalah hakikat bahawa kpjic ni serba kekurangan. JANGAN SALAHKAN STUDENT DAN MEMBEBALKAN STUDENT.

    2. library kecik, tak cukup tempat, buku limited.

    3. it lab, intenet lembab, selalu disconnect, tak cukup tempat, dan yg paling penting di it lab lah tempat segala virus it membuat ijtimak.

    4. bas mantin-nilai-mantin. selalu rosak. seluruh penduduk pajam dan student kolej lagenda dah tau, antara aktiviti ko-kurikulum student kpjic yg tinggal di mantin ialah menolak bas yg rosak atau mati enjin. MEMALUKAN. tiap kali bas rosak, kami student kpjic, dgn bangganya, memakai uniform kpjic menolak bas yg tak boleh nak bergerak. pernah pakcik yg jual durian kat pajam tu cakap, apasal teruk benar kolej kau org sampai bas pun tak terbeli. inilah imej kpjic pada penduduk pajam. kpjic adalah kolej yg miskin yg hanya mampu sewa bas yg selalu rosak. driver bas pernah bagitau, sebulan kpjic bayar rm30,000.00 utk sewa bas. 12 bulan, rm360,000.00. aku rasa dengan rm360,000.00 kpjic boleh beli 2 buah bas setiap tahun. managemen kpjic tak kos efektif. nak jaga imej dgn sewa bas buruk & tayangkan kpd penduduk pajam, student kpjic kuat macam hulk, tolak bas. murni kolej yg kecil pun ada 3, 4 buah bas.

    5. hostel. selesakah kalau duduk satu unit rumah flat 12 org ? dah lah jauh dari kolej. katakanlah, satu unit flat disewa rm500.00 sebulan. 100 unit flat, kpjic terpaksa byr rm50,000.00 sebulan.setahun, kpjic bayar rm600,000.00 utk sewa. bila aku crita kat ayah aku, dia kata, boleh tak kpjic gunakan rm600,000.00 tu utk downpayment beli rumah yg berdekatan dgn kpjic utk dijadikan asrama ? lepas tu byr instalmen bulan2. puas hati, sebab property sendiri. bila beli rumah yg dekat dgn kpjic, kos of transport pun kita boleh potong. aku rasa ayah aku lagi pandai mengurus dari naziah. ayah aku tanya, apa background naziah, aku crita, nurse aje. ayah aku kata, patut pun bengap. ayah aku kata, ceo kena cari org yg bisnes minded & tau kos effektif. kalau setakat tau karaoke & menari, elok jadi ceo night club atau kelab dangdut.

    6. cafe, makanan selalu tak cukup. walau ada improvemen, masih tak cukup lagi.

    7. surau, kecil. tempat wuduk pun trdedah. ingat kita org suka org lelaki tgk aurat kita waktu wuduk? sorg lecturer nursing bgtau kita org, managemen kpjic "sayang sgt kat student" hingga kpjic sanggup belanja rm30,000.00 utk sewa set karaoke waktu majlis farewel grp 31. begitukah cara kpjic sayangkan student ? menyalahgunakan yuran pelajar utk sewa set karaoke sedangkan kemudahan asas yang perlu ada tak dibuat ? aku rasa, bodoh juga lecturer tu kalau berfikir macam tu. rm30,000.00 tu kan duit yuran student. bukankah lebih baik digunakan utk buat surau. rm30,000.00 boleh buat sebuah rumah kos rendah. duit itu sepatutnya digunakan utk membesarkan surau, bukan sewa set karaoke yg digunakan dari jam 8malam sampai 3pagi.

    saya harap ustaz tolong bagitau tuan haji yusuf pasal luahan saya ni. saya dah nak final, keadaan masih tak berubah malah makin teruk.

    ReplyDelete
  4. asalamualikum, ustaz....
    sy nk tnye ustaz cikit...sy ade mslh kluarga yg merungsingkan sy...adik sy ni pmpuan, mcm2 mslh yg die da bwt..sy tkut la ustaz...dulu die wt hal smpai lari di skola..die bkn xde bmbingan agama, malahan ibu n ayh sy antr die sekolah agama...tp, prangai die jd lg truk...bru2 ni die ader wt smething yg lbh mnakutkan sy...ble da smpai tahap mcm ni, sy da xblh biarkan ayh n ibu sy yg uruskan sume...sy tkut lps ni, die wt smeyhing yg lbh mnakutkan sy la ustaz...smpai ayh sy nk hntar die kt skola bdk2 jht tue..ape ntah nme die...ustaz rse ade xjln lain yg blh sy bwt...sbb sy btul2 buntu n stress...dgn sy nk exam lg...sy xblh nk cosentrate dlm study skrg...prasaan tkut 2 msih mnyala2 dlm diri sy....sy hrp ustaz dpt tlg sy...

    ReplyDelete
  5. Wa'alaikumussalam Puteri...
    Remaja adalah merupakan peringkat perkembangan manusia yang pesat samada dari segi fizikal , kognitif dan psikologi . Di peringkat ini remaja akan mengalami ketidaktentuan tindakan dan seterusnya akan mengalami krisis identiti dalam diri .Keadaan ini akan menyebabkan remaja akan bertindakan mengikut tahap rasional dalam pemikiran dan kehendak-kehendak yang sesuai dengan persekitaran sekeliling termasuk rakan sebaya , parenting style dalam rumah dan perkembangan teknologi dan sebagainya.

    Mengenai masalah adik saudari itu , saya tidak pasti apakah sebenarnya perbuatan yang telah beliau lakukan sehingga merunsingkan saudari .

    Namun begitu , saya rasa saudari patut mengenalpasti punca permasalahan dan faktor-faktor sebenar yang menjadikan adik saudari membuat tindakan yang tidak menyenangkan dan menakutkan saudari.

    Cubalah gunakan pendekatan " mendekati dan menyayangi " untuk meneroka permasalahan yang berlaku kepada adik saudari itu . Saudari juga boleh mencuba berbagai pendekatan yang lain untuk membantu adik saudari , asalkan adik saudari boleh berbincang dan berkongsi masalah.Ajaklah berbincang bersama dengan ibubapa dan ahli keluarga yang lain untuk membantu adik saudari itu.

    Saya nampak saudari seorang yang bertanggungjawab dan perihatin terhadap permasalahan keluarga . Itu adalah sifat yang terpuji . Namun , saya ingin menasihatkan agar saudari dapat memahami tentang keutamaan tanggungjawab saudari. Saudari sebaiknya memberikan penumpuan utama terhadap tugas dan tanggungjawab saudari sebagai pelajar . Janganlah disebabkan permasalahan adik , maka akan menyebabkan timbul masalah lain kepada saudari . Saudari tidak perlu rasa takut dan tertekan dengan keadaan itu . Insyaallah sekiranya dapat ditangani lebih tenang dan sabar , maka permasalahan seperti akan dapat di atasi. Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  6. buat pertma kali.
    emosi tergnggu.
    menulis.
    hilang sikit.
    bila terkenang.
    siksa.
    ap nak buat.
    ingat ALLAH.

    ReplyDelete
  7. blog ustaz ni tak yah print bagi pada naziah. ada tukang print.naz pun tau isu sebenar. isunya masih tak selesai walau dah berthn. kalau dah tak mampu nak tepati kehendak pelajar tak mampu nak penuhi kemudahan asas utk beljar, jangan nak ikut emosi gila marah kat pelajar. tak kiralah berapa harga sewa karoke, tapi itu duit juga. duit yg di bayar pelajar utk dapatkan kemudahan asas belajar. kalau satu sen pun sewa karoke, ianya tetap dari duit yuran pelajar. kemudahan asas masih tak cukup. lainlah kalau tukang sokong pun kaki karoke. tak hairanlah kepedasan bila trgigit cili.bila melatah mengaku macam tak melatah.

    ReplyDelete
  8. demi masa... sesungguhnya manusia kerugian...

    ReplyDelete
  9. Salam, Ust sy nak tanye....ade sket kemusykilsn nih.... Bleh ust bgtau saye adakah ini hadis yang dibawah ni yang sahih ???

    Nu'aim bin Hammad meriwayatkan dengan sanadnya bahwa Rasulullah saw. bersabda:
    Bila telah muncul suara di bulan Ramadhan, maka akan terjadi huru-hara di bulan Syawwal...". Kami bertanya: "Suara apakah, ya Rasulullah?" Beliau menjawab: "Suara keras di pertengahan bulan Ramadhan, pada malam Jum'at, akan muncul suara keras yang membangunkan orang tidur, menjadikan orang yang berdiri jatuh terduduk, para gadis keluar dari pingitannya, pada malam Jum'at di tahun terjadinya banyak gempa. Jika kalian telah melaksanakan shalat Subuh pada hari Jum'at, masuklah kalian ke dalam rumah kalian, tutuplah pintu-pintunya, sumbatlah lubang-lubangnya, dan selimutilah diri kalian, sumbatlah telinga kalian. Jika kalian merasakan adanya suara menggelegar, maka bersujudlah kalian kepada Allah dan ucapkanlah: "Mahasuci Al-Quddus, Mahasuci Al-Quddus, Rabb kami Al-Quddus!", karena barangsiapa melakukan hal itu akan selamat, tetapi barangsiapa yang tidak melakukan hal itu akan binasa".

    Saye dapat e-mail ni dari seorang kawan satu cohort je..
    Hadis ni mengatakan bahawa huru hara besar yang akan jadi pada tengah malam pertengahan bulan ramadan iaitu hari jumaat 15 Ramadan
    dekat bumi ni yang akan mengejutkan semua orang yang sedang tidur, disebabkan satu suara yang amat dahsyat akan dengari dart langit,bukan kiamat yang akan melenyapkan umat manusia di atas muka bumi ini sebanyak 2/3,yang tinggal cuma 1/3 shj. Same macam blog ust pasal Planet Nibiru tu... yang akan melintas pada 21-12-2012.

    ReplyDelete
  10. Ahh...lupe saye nak bagi tau 15 Ramadan tu jatuh pade Jumaat 3 Ogos 2012...

    ReplyDelete
  11. Hadis berkenaan huru-hara di dunia yang dijangkakan berlaku pada 3 Ogos 2012 dipetik dari sebuah buku berikut :

    هرمجدون آخر بيان يا أمة الإسلام

    Ditulis oleh seorang yang bernama Amin Muhammad Jamaluddin. Dalam edisi terjemahan bahasa Indonesia berjudul Huru-hara Akhir Zaman.

    Apa yang diklaim sebagai hadis sebenarnya sama sekali tidak layak dikatakan sebagai sabda nabi Muhammad SAW. Dan untuk itu sudah ada ancaman dari Rasulullah SAW sendiri tentang orang yang mengatakan bahwa suatu lafadz itu merupakan perkataan beliau, padahal beliau sendiri tidak pernah mengatakannya.

    Rasulullah SAW bersabda, "Siapa yang berdusta tentang aku secara sengaja, maka hendaklah dia menyiapkan tempat duduknya di neraka". (HR Muttafaqun 'alaihi).

    Kelemahan Hadits Pada Buku Tersebut

    1. Kelemahan Pertama: Tidak Membaca Makhthuthat

    Kelemahan paling mendasar bahawa Amin Muhammad Jamaluddin meski banyak menggunakan hadis dari kitab Shahih Bukhari dan Shahih Muslim, namun pada bagian-bagian yang penting dan sangat musykil seperti perhitungan tahun turunnya Imam Al-Mahdi, beliau menggunakan hadis-hadis yang tidak jelas asal usulnya.

    Di antara rujukan hadis yang bermasalah di kitab ini adalah klaim bahwa beliau menemukan makhthutah (naksah tulisan tangan) di sebuah perpustakaan di Istambul.

    Setelah diteliti lebih jauh, ternyata Amin Muhammad Jamaluddin sebagai penulis tidak membaca langsung naskah tulisan tangan itu. Tetapi bersumber dari seseorang yang mengaku pernah menemukan makhthuthat itu di sebuah perpustakaan di Istanbul.

    Jadi bahkan Amin Jamaluddin sendiri tidak pernah melihat langsung naskah itu dalam keadaan aslinya. Semata-mata informasi dari seseorang yang mengaku pernah melihatnya.

    Dari sini saja pada dasarnya kaedah ilmiyah penulisan kitab ini sudah sangat bermasalah. Seharusnya penulis buku ini mencantumkan copy dari makhthuthah ini dalam kitabnya. Dan akan menjadi satu cabang ilmu yang dikenal dengan nama Filologi.

    2. Kelemahan Kedua: Makhthuthah Bermasalah

    Menurut Ustaz Hatim Al-Auniy, anggota Hai'ah Tadris di Universtias Ummul Qura Makkah, makhthuthat yang diklaim sebagai berisi hadis shahih itu ternyata tidak lebih dari kumpulan hadis-hadis palsu nukilan dari Kitabul Fitan karya Nu'aim ibnu Hammad.

    Padahal banyak dari para ulama sejak dahulu telah memberi peringatan tentang masalah periwayatan yang ada di dalam kitab Al-Fitan.

    Al-Imam Ahmad mengatakan ada tiga kitab yang tidak punya dasar, di antaranya adalah Kitabul Fitan karya Nu'aim bin Hammad ini.

    Sedangkan Adz-Dzahabi mengkomentar tentang Nu'aim penulis makhthuthat ini sebagai orang yang jiwa manusia tidak mantap dengan riwayatnya. Senada dengan itu, Yahya bin Mu'in mengatakan bahwa Nu'aim ini meriwayatkan dari orang-orang yang tidak tsiqah (lihat Siyar A'lam An-Nubala' jilid 10 halaman 597-600).

    Jadi anggaplah misalnya makhthuthat itu memang benar-benar ada di perpustakaan Istanbul sana, dan memang benar-benar ditulis oleh Nu'aim bin Hammad, tetap saja pengambilan dasar hadis itu bermasalah pada perawinya, yaitu Nu'aim bin Hammad.

    3. Kelemahan Ketiga: Tadlis (Penipuan Nama Bukhari)

    Para ahli hadis punya sebuah istilah yang disebut dengan tadlis. Makna mudahnya adalah penipuan. Di dalam buku ini Amin Jamaluddin menggunakan metode tadlis atau penipuan atas nama Al-Bukhari.

    Hadis yang digunakan penulis buku ini sering diklaim sebagai hadis Bukhari, padahal bukan. Hadis itu sebenarnya terdapat dalam kitab tulisan gurunya Al-Bukhari yang bernama Nu'aim ibnu Hammad.

    Benar bahwa Nu'aim ini guru Al-Bukhari, namun para ulama hadis banyak yang mengatakan bahwa Nu'aim ini adalah perawi yang bermasalah. Dan Al-Bukhari tidak pernah menggunakan sanad dari Nu'aim kecuali bila ada riwayat dari jalur yang lain menguatkan jalur Nu'aim.

    Wallahua'lam

    ReplyDelete
  12. Isu ni dah dibahaskan sejak tahun 2003. Di canang oleh pengikut Asaari Mohamad Al Buaya Arqam yang sekarang bergerak atas nama jemaah Rufaqa dan Ikhwan Global. Hati-hati. sebab ajarannya sesat lagi menyesatkan.

    ReplyDelete
  13. mintak-mintak kes bas tebakar ni jadi pengajaran untk pn.naziah.jgn ulang lagi kesilapan.cukuplah tu.kami dah jemu!!!!!nnti sape yg nk bertnggungjawb bila ada student yg dah melecur.jgnlah salahkn student lagi !!!!!!!!!!!!!!!tolong..........

    ReplyDelete
  14. saya hairan bagaimana sebuah syarikat yang besar hanya mampu sewa bas untuk pelajar.sewajarnya setiap kolej ada bas sendiri.saya fikir tak patut pelajar dijadikan mangsa akibat keengganan(sesuaikah perkataan ini?) syarikat or kolej menyediakan kemudahan yg selesa untuk pelajarnya.maafkan saya kerana komen ini.

    ReplyDelete
  15. pasti dia org akan cuci tangan.yang salah ialah student kerana student nak byr murah.aku tak pasti samada dia org ni ,atau sykt bas ada buat report polis atau tidak.klu tak ada report polis , kerja mrk ni lebih mudah.mrk boleh cuci tangan .hrp bebudak yg terlibat atau parent cepat gi buat repot polis.klu tidak ,kes ini dikira tutup.mcm tak ada apa-apa berlaku.percayalah ckp aku.abang aku polis.dia tahu , byk org buat mcm ni bila nak tutup kes.dia org pun boleh kautim ngn polis nak tutup kes............ jgn biarkan !!

    ReplyDelete
  16. Putera Niang Rempit4 August 2009 at 21:58

    hei kawan2.. cubalah teka lepas ni musibah apa lagi yg akn brlku.aku agak mgkn surau kabin pulak.surau tu dah nak roboh.lantai x kuat.dah melendur ke bawh.pas tu...tiang alas dengan batu bila2 boleh pecah.aku takut nk solat kat situ.tp,dah x de pilihan .sbb aku studentlelaki.surau pun masih nak brkira gak.beli kabin yg murah.jgn tunggu dah ada yg dihempap kabin sudah lah.berindak lah cepat.jgn tunggu dah mcm bas trbakr ni,baru nk buka mata !!!

    ReplyDelete
  17. Aku pun pikir macam lu jugaklah ... Dia orang akn salahkan driver bas , tayar bas , konduktor bas , stering bas , atap bas , cermin and semua yng ada kaitan ngn bus tu nanti. Yng salah adalah bas.Orang yg lantik , yg pilih syrikat bus x salah.Ada ka mcm tu ??? Carilah idea lain !! Idea tu dah basi. Budak kecik pun dah boleh faham strategi tu.

    ReplyDelete
  18. zeng..zeng......

    Aku pun harap jangan beli bas lagi.membazirkan duit je..gunakan duit tu utk Program Joget ,hiburan ext.barulah berkat...

    kalau nak beli bas tunggulah tahun 2020 nanti.klu beli skrg ni , nant ckp student mengada-nagada pulak, student tak boleh susah ckit , manja , pa pe lagi lah.he..he

    ReplyDelete
  19. Harian Metro , Rabu 5/8/2009

    Pelajar kolej nyaris rentung

    SEREMBAN: Sekumpulan pelajar sebuah kolej berdepan saat paling mengerikan apabila nyaris rentung selepas bas dinaiki mereka tiba-tiba terbakar di Jalan Batang Benar berhampiran Stesen Komuter Mantin, dekat sini, kelmarin.

    Dalam kejadian kira-kira jam 6 petang, bas berkenaan dikatakan membawa kumpulan pelajar itu ke kolej penginapannya tidak jauh dari situ.

    Harian Metro difahamkan, semua penumpang yang menaiki bas berkenaan terdiri daripada pelajar perempuan.

    Sumber berkata, ketika kejadian, pemandu menyedari asap keluar daripada enjin bas berkenaan bertindak bijak dan pantas apabila memberhentikan kenderaan itu di tepi jalan untuk melakukan pemeriksaan.


    Menurutnya, sebaik berhenti, api didapati keluar daripada bahagian enjin menyebabkan bas itu terbakar.

    “Pelajar yang berada di dalam bas itu bagaimanapun dapat menyelamatkan diri dengan keluar melalui pintu utama dan kecemasan.

    “Mereka semua selamat apabila sempat keluar sebelum bas itu terbakar sepenuhnya,” katanya.

    Difahamkan juga, ada pelajar yang cedera ringan ketika bersesak-sesak keluar bagi menyelamatkan diri daripada bas terbakar.

    Beliau berkata, punca kejadian itu masih dalam siasatan dan bas itu hangus.

    Sementara itu, jurucakap bomba dan penyelamat, berkata pihaknya menerima panggilan kecemasan pada jam 6.07 petang.

    Menurutnya, sebuah jentera bersama sepasukan anggota dikejarkan ke tempat kejadian bagi memadamkan api.

    ReplyDelete
  20. byk yg tak berapa tepat dlm berita ni.

    ReplyDelete
  21. Bomba & penyelamat sampai di tempat kejadian setalah menerima panggilan dari pihak KPJIC
    Polis tiba di tempat kejadian setelah menerima panggilan dari pihak KPJIC juga
    Student yang terlibat dikejarkan ke hospital oleh staf2 yang berada di tempat kejadian dan juga ambulance dari Jabatan Pertahanan
    So far, semua yang terlibat dalam condition yang baik setelah mendapat rawatan dari KPJ Group of Hospitals.
    Berkenaan dengan report polis dan sebagainya.. semua sudah diuruskan.
    Tiada pelajar yang dikejarkan ke wad ICU seperti yang diwar2kan

    ReplyDelete
  22. "sistem pembelajaran tunggang langgang. exam unit tunggang langgang, siap boleh ubah2 markah student physio lagi walau transcript dah dikluarkan." PE 2??? 2 ADALH FITNAH SEMATA2.. BTOL KN NME DA LA SBB TAIPING ERROR.. WEI PK DLU LA SBLM CKP NIE BLH MJTUH KN CREABILITY STUDENT PHYSIO..

    ReplyDelete
  23. ishhh....ishhhhhh...
    hampa sumo nie, bawa-bawa la beristifar.jangan nak ngomel-ngomel yang bukan-bukan..Yang semestinya Yang Esa tau apa yang berlaku.

    ReplyDelete
  24. Ni nak cakap sikit ni...Apa pon student tak salah...bas disediakan oleh kolej..kalau ada kecuaian macam ni...kolej 100% bertanggungjawab (Abang Ipar aku lawyer)..sebab kalau libatkan budak kat bawah jagaan kolej..kire kalau saman...selalunye lah kan...GILER BOLE MENANG BESAR...ndak..ndak saman tu kena KPJ sekali fuh..mesti settle luar court..kaye brader!!!

    ReplyDelete
  25. pengajaran dari insident kebakaran ni...kenderaan mestilah dijaga.cek selalu.maintain bebetul jangan main bawak jer tapi jaga tak reti.musibah memana leh berlaku.terima qadak dan qadar.setiap ape yang belaku ada hikmahnya.InsyaAllah pihak pentadbiran college mahupun top Management KPJ akan buka mata berkenaan hal ini.Takziah pada pelajar yang terlibat. Semoga anda dapat meneruskankan pengajian anda dengan sempurna...Amin

    ReplyDelete
  26. Sesama la kita doa agar mangsa cepat pulih dari musibah yang diterima. Begitu juga kami berharap pihak pentadbiran college dan pentadbiran atasan dapat mencari jalan untuk menyelesaikan masalah ini.

    ReplyDelete
  27. em benda da jdi.. x blh la nk ckp pe da.. hrp mnagemt lbh peka dan bertggugjwp lps nie

    ReplyDelete
  28. Saman aje. Yg marah2 kat org yg suruh saman ni pasai pa? kpjic ni pak hang punyakaa? Awat kalut kalau ada org nak mai saman? Lantak pi ke dia laa nak saman kaa tak nak kaa. Bukan duit mak pak hang bayaq saman. Duit kpjic. Duit kpjic duit yuran student. Student bayaq yuran mai sini nak blajaq tapi fasiliti tak cukup. Elok saman. Duit tu balik kaa student. Tak yah kalut noo

    ReplyDelete
  29. Minah Tersalah Masuk College6 August 2009 at 22:36

    Boleh tak tukar nama KPJ International College kepada KPJ Insiden College ? HAHAHAHAHA

    ReplyDelete
  30. Betul tu. Org meninggi diri gelap hati. Aku tengok orang yang meninggi diri di sini suka marah student. Sombong. Dah ditegur pun buat tak tahu. Hati dia gelap. Walau dah tua, tak tahu nak tambah amal ibadah. Tahu nak karaoke, joget, menari. Allah dah datangkan peringatan dengan bas terbakar pun tak ada rasa sedih, simpati dan hormat sampai suruh student menari zapin. taubatlah ya. Usia awak tu dah senja

    ReplyDelete
  31. KEPADA SEMUA STUDENTS, JANGAN CAKAP TERLALU MENINGGI DIRI. YANG JADI NURSE KAMU SEMUA AKAN MENGHADAPI EXAM NURSING BOARD. SEKALI ALLAH GELAPKAN HATI, NAYA NANTI. ANDA BERPELUANG 1 OR 2X SAJA RESIT. KALAU TAK LEPAS, JADILAH HANG NURSE AIDE SAMPAI BILA2. KESIAN MAK BAPAK. PADA YANG LAIN2 PUN,SAMA JUGA.

    JANGANLAH TERLAMPAU SANGAT MENGHINA DAN MENGATA MANAGEMENT. SEDANGKAN ILMU YANG KAMU DAPAT ADALAH DATANGNYA DARI KPJIC..JADI BERHATI2 SIKIT..

    ReplyDelete
  32. Kepada kawan seperjuangan yang berkenaan,

    Masyallah, Kenapa kamu sanggup menyamakan manusia dengan binatang. Kamu lupakah didikan agama yang diberikan oleh ibu bapa kamu. Kami pun tidak tergamak untuk menyamakan manusia dengan binatang apatah lagi binatang yang najis.

    Saya takut dengan apa yang awak ciretkan. Seolah2 melambangkan awak ni seperti orang yang kurang imannya. Awak tak takut ke? Saya berharap awak cepat2lah tamatkan pembelajaran awak disini dan cepat keluar dari KPHIC. Dan yang paing penting sekali ilmu yang awak dapat diberkati dan lulus peperiksaan dengan jayanya seperti coretan di atas.

    Saya berharap awak tidak akan kembali semula ke KPJIC buat kali keduanya.....

    Subhanallah...

    Rgds,
    Fiza

    ReplyDelete
  33. Aku pun setuju tu dengan kak Fiza ...

    Aku boleh luahkan apa yg aku x puas hati.

    Kat sinilah satu-satunya peluang aku luahkan perasaan aku.aku rasa release bila org lain baca luahan aku kat blog ni..

    tp aku tak sanggup nak guna bahasa bahasa yg sepatutnya mcm kak Fiza ckp tu..jagalah bahasa kau org.,!!!! janganlah terlalu emosional sangat.ok beb ...

    aku hrp kau orang faham

    ReplyDelete
  34. btl tu.. bkn nye tak blh nk luahan perasaan kat cni, tp gune lah bahase yg elok skit.. jgn asyik nk memaki org je.. dah la korg menuntut ilmu kat cni, kang tak berkat ape yg korg belajar tu.. korg jgk yg susah nanti, asyik nk kene amik resit exam je..

    ReplyDelete
  35. KEPADA MANAGEMENT JANGAN NAK EMNINGGI DIRI. BETUL ILMU DATANG DARI KPJIC. TAPI INGAT GAJI MANAGEMENT DATANG DARI DUIT YURAN STUDENT. JANGAN PERASAN MANAGEMENT KPJIC NI MAKSUM SUCI DOSA. KALAU DAH DITEGUR ATAS KELEMAHAN DAN KELEMBAPAN TERIMALAH WALAU KAU TU CEO ATAU PRINCIPAL ATAU LECTURER. YANG SALAH TETAP SALAH. TAK BERMAKNA KAMI STUDENT BELAJAR KAT KPJIC KAU BOLEH BUAT SUKA HATI KEPALA BAPAK KAU KAT STUDENT. SATU BAS NYAWA STUDENT HAMPIR JADI MAYAT SEBAB KEEGOAN KAU. SEDARLAH DIRI YANG DAH TUA TU.

    ReplyDelete
  36. JANGANLAH TERLAMPAU SANGAT MENGHINA DAN MENGATA MANAGEMENT. SEDANGKAN ILMU YANG KAMU DAPAT ADALAH DATANGNYA DARI KPJIC..JADI BERHATI2 SIKIT..

    EXCUSE ME !!!!

    Dear Management, tak payah nak ugut2lah. Kami belajar KPJIC ni kami bayar yuran tau tak. Tapi awak semua GAGAL menyediakan kemudahan yang selamat dan tak mengancam nyawa. Mangsa melecur di muka. Kalau boleh dapat hantaran kahwin RM10,000.00. Dah jatuh RM5,000.00. Itu kecederaan. Kalau terbakar mati hangus dalam bas? Jangan masih nak bongkak sombong. Kami tak halalkan duit yuran yang kami bayar. Gaji kamu tu semua duit HARAM. Dah letak risiko nyawa kami dalam bas, Nak ugut2 pula.Student KPJIC yang fail baru ni gelap hati sebab kutuk managementkah? Jangan nak praktis sifat samseng pula. Dahlah sombong. Degil. Ego. Sekarang nak mengugut.

    ReplyDelete
  37. Pelajar nyaris rentung kata Metro. Rentung tu ..... janganlah lak dah 1 bas rentung barulah nak sedar diri.Menyesal diri sbb bersobahat sama!!!Dah tak guna. Silap2 kolej ni tutp dan kau orang kena cari kerja lain pulak.semua orng akn susah!!!

    Memang duit gaji dari semua student. Bayangkanlah kalau semua student buat mogok ramai2.protes ramai2.polis akan datang.press akan datang.masuk paper . masuk tv. masuk youtube.jangan sampai kami buat macam tu. kami bukan budak2 tadika lagi.kesabaran kami ada had ..klupun kami ni tak ada rezeki masuk IPTA , tapi janganlah perbodohkan kami ...

    ReplyDelete
  38. aha...sejak hari bas terbakaq smpai la ni .Tak dak sapa pun org mngmnet yg turun jumpak semua student ni.cete pasai bas trbakaq ni.macam student lain tak tau.kami hari-hari naik bas rasa takut.rasa tak selamat.mana org mngmnt ?turun lah jumpak student semua ? bagi jaminan .hostel , bas , tempat belajaq ni selamat ka tak selamat ? Parent kami semua pakat takut@risau pasai kami kat sini.bas terbakaq dah masuk paper.semua orang dah tahu.jangan nak sembunyik lagi dah.

    ReplyDelete
  39. Management masih bodoh sombong. Jangan fikir KPJIC milik Jcorp, KPJIC boleh takbur. Rezeki Allah yang beri. Bukan KPJIC, bukan Jcorp, bukan duit sponsor hospital KPJ. Kalau ditakdirkan student fail, rezeki tetap ada sebab Allah yang jamin rezeki manusia. Apa hak management KPJIC untuk mengugut dan cakap takbur ? Saya kesal aduan tentang kekurangan kemudahan di KPJIC termasuk keadaan bas yang uzur tidak diendahkan pihak management. CEO & management masih lihat nyawa kami bagaikan tak bernilai. Jangan sampai doa student yang teraniaya mengundang bala kepada jemaah management KPJIC.

    ReplyDelete
  40. Student KPJIC SPM tak bagus. Tak boleh masuk IPTA. Hina. Sebab tu nyawa kita semua tak bernilai. Kalau mati terbakar pun tak apa.

    ReplyDelete
  41. salam...
    wa rasa x puas hati ar,naper ek!!!!

    1..student PNC ada 3000++,50% kolej 50% hospital..tp korang x tahu yg 50% kt kolej tu ada yg semester break..bg cuti free pun x nk ke??
    2..library kecik ek,,wa rasa ramai yg melepak dr study kot n bkn ke ada masa group mana yg msk dl.buku limited ke..hmmmm,,wa tahu!!!lu orang slalu pinjam x reti nk pulang kan mmg ar,x caya tanya librarian...
    3..IT lab,,wa rs mcm sama je library kes ats tu bkn ada ms ke mana group msk dl,,pas tu lu all kt IT lab bkn cr mende education tp cbuk nk chatting..
    4..bas,,PANAS!!!!!!math korang mmg four flate!! setahun rm360k ek,ble bli 2 bas lg,huhuhuhu.x kira ke maintain n driver.wa tahu lu all sume marah tp lu all kena fikir gak management bukan yer naziah!!!!x ble sume aspek lu all nk harap 1 orang kalu dlm satu2 organisasi yg besar.
    5..hostel,,hmmmkorang x payah cbuk2 nk wat kira2 mcmana nk manage,,ada t planning yer..wokeii!!!wa PANAS lu all ckp pasal mentor wa,jahat yer mulut lu all ckp dia bengap!!!apa bapak lu ada PHD ke nk urus nursing colledge??kalu berani bw ar bapak lu ganti drive waja silver 2692 tu!!korang kena hengat gak x sume yer decission datang dr naziah korang hengat KPJIC ni naziah pyer ke??
    6..cafe,,bab mkn wa x nk komen ar sbb wa sokong lu!!makanan selalu x ckp..wakakakakaka
    7..surau kecik ek,,wa rasa ar kan ramai yg tido dr sembahyang n ramai ar plak yg bergossip2 kt surau tu kan??pasal rm30K tu wat sewa PA sistem betul ke KPJIC belanja smp byk tu????kalu lu all berani report ar datin paduka!!!!!!
    8..psl bas terbakar tu,wa rasa report polis da wat oleh management kot yg wa tahu ar kan bas pun da buat report gak kalu x mana nk claim insuran bas yer..mana ada kautim2 ni,kalu lu all nk wat report..wat ar report lg..
    9..pasal saman2 ni!!!!wa rasa kalu lu all nk saman KPJIC tu terpulang ar..
    10..gaji management dtg dr duit yuran student ke??hmmmm...wa rasa x btul ar fakta tu!!!KPJ byk lg source nk byr gaji staff dia jgn hengat pasal duit yuran lu all jer....

    wa sebenar yer da lama dlm kpj ni,lu all x tahu wa dl lg ssh dr lu all sume.dr PNC tawakal lg wa da wujud dlm kpj.susah dl duit elaun student pun br rm190 sebulan,2nd year rm210..hmmm,,jd nurse aid 6bln rm650 pas tu baru ar jd staff nurse.x mcm korang dpt lbh2,x bersyukur lg tu..ngutuk prinsipal lg....tp satu jer lu all pandai wa bg four flat ar tulis komen mmg tabik spring ar wa kt lu all sume...akhir kata kalu lu all sume rasa KPJIC ni x bagus g ar tmpt lain x yah nk cbuk2 duk memenuhi kolej yg korang cakap x cukup2 ni!!!!!!!!!!!!!




    budakbulatgemokcutemacho.....:)

    ReplyDelete
  42. Kau staff ,kau x leh nak same ngn student mcm kami.aku x heran klu kau dah kena jehak zaman batu ke kt kolej ni. tu kau punya psl lah..

    dlm kelas aku ada 100 lebuh studen.boleh katakan semua menyesal masuk blajar kat sini. tapi , tak boleh nak kuar.klu boleh , dah lama kita orang dah cabut.. sebb bila cabut garento pula ada masalah.. kena byr bon tu.kita orang dah terkena! dah terperangkap .dah kena tipu hidup..hidup 10X !! ampeh....

    ReplyDelete
  43. budak yang bulat, gemuk, cute, macho, kalau mati rentung terbakar dalam bas memang best. jadi BABIkiu. hilang cute & macho ;-)

    ReplyDelete
  44. jangan salahkan budak bulat gemok cute macho. sejak pnc dibuka dia dah ada kat sini. tak expose kpd dunia luar. katak bawah tempurung katakan. lepas tu tuan dia bela dia macam bela hantu raya. realitinya semua mentee naziah tak reti buat kerja. kalau reti buat kerja kemalangan yang boleh membawa maut dapat dielakkan. mentee naziah bulat gemok sejak zaman pnc di tawakal bukan ramai sangat. ada yang jongang. ada yang tak kawen2. ada yang mulut celupar. antu raya dibela tuan. dapat makan sedap2. apa kisah student mati terbakar.

    ReplyDelete
  45. be patience la.....pape pn kite stil dlm kpj group....pape blh dkomen wpn ssh dpt feedback....juz sbr...xsmua burok ttg kpj...ade gk yg bgs....pd bus victims,sory for all of u k....

    ReplyDelete
  46. naziah & kuncu2 still kata mereka btl walau nyawa student satu bas hampir melayang. student still kata mereka btl sbb byk aduan yg d buat sejak dulu, kini & selamanya x ada tindakan. kalau nk suruh hj yusof atau org kpj jadi hakim mmglah injustice. masin2 ada kepentingan. begitu juga kalau nak suruh ibu bapa student. cara terbaik. kau orang semua buat aduan pada Kementerian Pengajian Tinggi & MQA. mereka lebih adil. biar Kementerian Pengajian Tinggi & MQA sendiri yg datang buat penilaian. kalau naziah & kuncu2 dia btl, tak akan ada tindakan pe2 yg oleh mereka. tapi kalau naziah & kuncu2 dia salah, alamat tutplah KPJIC. kalau KPJIC tutup, kita semua saman KPJIC ramai2. for your info aku dah buat aduan kpd KPT & MQA. siap hantar clip video bas terbakar serta scan copy aduan2 yg pernah aku buat sejak tahun 2007 tapi x de tindakan oleh PNC/KPJIC.

    aduan kpd KPT icms@mohe.gov.my
    aduan kpd MQA aduan@mqa.gov.my & mqr@mqa.gov.my

    pastikan ada nama, ic no & no matrik. kakak aku kata kalau x de akan dilayan sebagai surat layang.

    ReplyDelete
  47. budi bahasa org naziah mmg baik. kalau naziah boleh buat tak tahu & tak hormat pada mangsa insiden. anak2 didik naziah macam tu juga. mana tumpahnya kuah kalau bukan ke nasi. mana tumpahnya kurang ajar kalau bukan ke anak sendiri & anak buah. trime kasih info aduan. lepas ni aku pun nak mengadu. aku harap kawan2 yang lain buat aduan beramai2.

    ReplyDelete
  48. sahabat seperjuangan. saya pun baru email aduan kpd KPT & MQA. harap anda semua lakukan perkara yang sama. biar KPJIC & pengurusan dibawa ke muka pengadilan. Wassalam

    ReplyDelete
  49. aku pun dah komplen

    ReplyDelete
  50. Aku pun rasa confius lak.Camana pulak kolej boleh dapat ISO ? sedangkan mngmnt tunggang langgang... camana boleh pilih syarikat bas yg tak selamat mcm tu untuk student kolej ni..

    ReplyDelete
  51. ISO boleh beli. Sebab tu qualiti IPTS bukn under MQA. Kalau masalah yg kita hadapi kat college ni kita buat aje aduan pada MQA. Thx pd yg bagi email MQA & KPT. Aku pun baru sj emailkan aduan. Harap kawan2 yg lain hantar email aduan juga. Pertahankan hak kita.

    ReplyDelete
  52. hello.....ade ke management ckp korg ni hina eyk??aku rs xde sbut pn tpi korg yg kua kan statement 'hina' tu...tuju kat diri sndri ke...
    kpd bdk yg kata management 'xreti bt keje..klu bt msti kemalangan dpt dielakkan.' pandai btl bdk tu eyk...pepatah pn ade...kemalangan xberbau.. ko bleh tau ke klu nak berlaku kemalangan..klu btl meh le dtg jmpe aku..kot2 ble jdi tok nujum...hahaha...klaka seh!!
    ha 1 lg klu management xbt keje korg ble dpt ke duit ptptn korg tuh?? klu xdpt menyalak sana sini.. klu xdpt gak ptptn tu korg mampu ke byr fee kpjic??

    ReplyDelete
  53. management mmg x sebut pktn HINA..cube baca betol2 komen2 di atas. pktn HINA x semestinye disebut tapi merasa terHINA berlaku apabila segala komplen management tak endah,kate SPM kami x bagus(tu sbb x dpt masuk IPTA- ini antara komen yg aku rase org management yg tulis),mangsa2 insiden kebakaran bas tak diziarah dan sewaktu dgnnye. wpun kami tak melecur,tapi kami trauma !!! so, org management,belaja BM kasi habis dulu sblm nak komen ape2! malang mmg tak berbau tp adakah management ambik tindakan atas segala komplen kami pasal bas tu sblm ni?????? kami dah komplen bas tu selalu rosak tp management tak endahkan.ini juge buat kami rasa terHINA !! cube korang turun padang tgk keadaan bas tu sblm ni.kalau tak,kemalangan tu boleh dielakkan ! MMG BODOH TAK LEH DIAJAR !! shrtform nye : BODOH SOMBONG !!!

    ReplyDelete
  54. hey gang,aku rase org bodoh sombong ni same la dgn budakbulatgemok PERASAN cutemacho tu..hahaha.aku rase BM dia kantoi la dlm SPM..aku dpt tau dr member kakak aku yg keje kat KPJ,staf dilarang maen blog mase off hour..camana boleh ade org management bole komen time keje ni?

    ReplyDelete
  55. tambah sket..bg komen dlm blog pun tak bole dia kata..aku pelik gak macamane si kantoi BM ni bole terlepas. agak nye dia disuruh CEO kah?

    ReplyDelete
  56. Apasal kaitan benda ngn ptptn lak ni???

    mentang-mentanglah kau jaga ptptn , tu yg kau berlagak sangat !! buli student...anti student .... bahasa kau pun kurang ...

    ReplyDelete
  57. org management da tak berani nak komen.ingat aku tak boleh dpt ke korang punye rules?kalo korang nak komen habiskn keje korang dulu..blk rumah,betulkan BM korang yg kantoi tu dulu.

    ReplyDelete
  58. xde kene mngena dgn org yg jaga ptptn ok..so skrg aku dh tau sape kau...

    ReplyDelete
  59. zeng... zeng ...kitorng dah tau kau sape..patutkan kau layan kitorng ni macm hampeh... baru jadi kerani mcm tu pun dah berlagak.tak pyh lagi keje kat bhgian ptptn tu.elok kau keja tempat lain.. kitaorang ni dah meluat tengok kau.klu x de hal kt ptptn tu mmg aku tak nak tengok muka kau...mmg meluat aku tengok!!

    ReplyDelete
  60. berfikir sebelum menulis..
    jgn ikut hati,nanti mati...
    ilmu kalo x berkat x guna..sampai ke mati x halal..
    org buat kat kita,kita dapat pahala..memang sakit hati..tp fikir secara ilmiah..
    hidup nih ketentuan..
    setakat komplen tp no action,xde guna..
    bkn nk sokong mngement,mngemnt tu besar..
    bukan semua org nak mcm tu..certain2 person only..
    then please dont blame mngemnt...sbbnya?org yg x berniat pon kena tempiasnya..
    bila org yg alm dizalimi..doanya dimakbulkan..
    andaikan org yg rakan2 sekalian kutuk tu dlm golongan nih..dia terasa hati..ap yg berlaku??
    fikirkanlah...sekadar renungan...
    im human too...

    ReplyDelete
  61. blog nie dh jd medium utk berbalah.... npe x de pun org yg berani nk tnjk kn dr sbnr?? x ksh le penyokong or penentang.... sdr le.... keberanian dlm menegak kn keadilan mahu pun mgakui kesilapan cume dpt d realisasi kn dgn kesungguhan.... smua penilaian nie hnya dpt di nilai oleh Allah SWT.... yg btol or salah smua dlm pengetahuan Allah.... bersyukur le dgn ape yg ad.... pk kn le mse dpn... sm ad dr sdr or org lain.... keberkatan Allah akn dtg bsme dgn kesucian hati....

    hamba Allah....

    ReplyDelete
  62. Aku akses WIFI kat kolej tp x dapat.dah kena block ke? sape ada pasword ???

    ReplyDelete
  63. bdk cute yg bijak pandai..11 August 2009 at 14:21

    kpd org2 yg komen nikan...x pyh la ssh2 nk komen kat cni.sbb org2 management yang pandai lg bijaksana tu ttp akan tegak kan diorg tu btol..ckp la pape pun.pendek kate..x guna nak ckp ngan org2 yg bangang ni.dah la bangang tp x nak ngaku.tu dah upgrade jd bongak!
    to management...
    stop doing and saying all diz nonsense stupid and fucking stuff..
    all u said is juz showing urself..
    bbdk mmg x comfortable..
    facilities x ckp...
    tp duit berlambak2 kuar..
    mane g?
    kolej nursing yg kat tepi jalan tu pun...
    mmpu ade bus sndri..
    2 biji lgi tau!!!!!!!!!!
    kpjic ape ade?
    lg satu...
    jgn nk blame org lain kalau benda yg jadi tu dtg dr salah korang sndr...
    ORG2 TUA KUTUK X SDR DIRI!!!!!!!!!!!!
    NI TERMASUK LA KERANI2 YG TERLEBIH PERASAN JAWATAN BESAR SGT TU....!!!!!!!!!!!!!!
    to student yg terlibat dlm incident tu...
    better korang saman je kpjic ngan driver bus skali..
    mmg confirm2 bleh menang nyer..
    x yah risau ar beb...
    ape????
    kpjic x mampu nk byr maintainent bus?
    bio btol????????
    duit bnyk2 tu watpe?
    sedekah kat anak yatim ke?
    rasenye x kot kan??
    sbb setau aku...surau yg sekangkang kera tu pun hasil wakaf contractor yg buat kolej ni dlu...
    dlm plan asal...mane ade gmbr surau..
    kan?kan?kan?
    ngaku la makcik2 sekalian!
    mmm...
    x yah la nk kate sume org plak tido kat surau tu kan...
    sbb,bkn sume tido pun..
    x caye g la tgk sndrii...
    ooopsss!lupe...nk tgk korg g surau pun payah!
    nk tgk keadaan surau yg daif tu lagi la payah...
    hahahahaha.....
    mmm...maybe sbb tu la korang ni sume bebal sgt keje ngan kpjic ni kan..
    dah kena mandrem kot...
    wakakakakaka..
    akhir kate dr sya yg cute dan bijak pandai ni...
    SEDAR2 LAH DIRI WAHAI ORG2 TUA KUTUK YG X SEDAR DIRI TU!!!!!!!!!JGN PANDAI JANJI JE..
    TP X NAMPAK SATU HABUK HARAM PUN...
    X MALU KE BDK2 DAH KOMPLEN MCM?
    JGN PNDI2 NK KATE PSAL PTPTN LA...
    APE KEJADAH LA..
    BTOL KAN SNDRI DLU BRU CERAMAH KAT ORG...
    RETI!!!!!!!!!!!!!!??????????
    SEKIAN TIME KASIH!

    ReplyDelete
  64. ak stuju dgn pendapat BDK CUTE YG BIJAK PANDAI.....
    mmg pndai.... ak stuju sgt....
    ad ke hati nk ckp gj die bkn dtg dr sumber kewangan stdnt???
    abs dr sumber mne?? sumber yg x libat kn stdnt?? ad ke??
    ckp cm bgs je.... sbb 2 gemuk.... mkn duit haram.... bg mkn kt ank bini smua duit haram....
    wat kje cm sial.... terhegeh2..... management KPJIC mmg teruk....

    nsb baik lecturer kt smua baik2.... kdg2 ak rse cm nyesal je msk cni.....
    tp ble pk2 psl lecturer cni n bnyk ilmu ak dpt dr cni ak bsyukur.... tp b4 bsyukur 2 ak bnyk mkn ati le....
    tp plg pntg ak x kn rekemen kn sedara ak or spe2 ak knl msk cni.... kang x psl2 dgn ak skali kne maki....

    wat stdnt yg tlibat skali dlm kebakaran bus 2 ak ucp kn takziah.... stp yg blaku ad hikmah je.... kt kne cye pd ketentuan Allah.... ak doa kn k'org smua bjye tamat blajar taun nie n ak harap bjaye dlm LJM (bkn cm org yg doa kn k'org fail 2 cm bgs je...)

    n plg pentg....saman le KPJIC nie....n ak doa kn k'org bjye myaman....

    insyaAllah....

    ReplyDelete
  65. takziah ngan mangsa kebakaran.bersyukurla tak ade org yg past away.
    sebenarnye sye bersyukur jg masuk kpj nie,byk yg sye dapat,ilmu dan pengalaman pahit dan manis tapi ktorg ade hak nak coment managment kpj,kite mask cni berbayar bukan free lg sedih majority stdnt loan untk bayar yrn mrka terpaksa berhutang byk2.jd agak2 la sekurang2nye pihak kolej bg servis yg terbaik name pun kpj ic kiteorg bukannya nak minta yg perfect servis tp cukup la yg menjaga kebajikan stdnt.
    sepatutnye coment2 ini jdkan landasan utk manegment mjd lebih peka kpd kebajikan dan keperluan student bkn nye nak bantah2 dan terase
    bersabar la dgn coment stdn(dah kenyataan kan,tak kan tak sedar lagi)
    mmg pun coment2 tue ayat power2 tpi org da geram sangt memang la mcm tue maaf la.

    ReplyDelete
  66. zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

    ReplyDelete
  67. ak setuju jgak ngn kengkwn yg menulis ni..tp x stuju lgsg ngn org mngmnt yg knon2 nk menegakkn bende yg xley nk tegak..at last len yg tegak plak..
    1.ak skg ni tgh tgu naziah 2 face sume customer dier yg nk kn penjelasan..
    2.pandai je g ceramah kt al-tijarah 2..ko ingt ak xtau????tp ko sbgi muslim pn x praktik kn nyer..
    3.psl upacara agama cpt jer bangkang..pdhal bdak2 yg non-muslim interested nk join..tp ko????lari memanjang...da nmpk sgt la ko ni...
    4.PEDOMAN..mak aii bkn main lg bussiness jihad..ak nk tnye ko skett ko phm ke bussiness jihad 2 cmne????
    5.lecturer mmg ak x mrh dorg la..bsyukur ade ygb phm student..tp sbb ade head yg sebegitu rupe korg lak jd mgsa..
    6.ko ingt skett naziah..org sume tgh tgu ko bg pnjelasan..

    ReplyDelete
  68. Saya tak faham lah kenapa pelatih-pelatih di KPJIC ni suka mempersalahkan Puan Naziah, u all ingat semua keputusan Puan Naziah buat ker? Kepada Ustaz Rosmin bin Adam, saya berharap Ustaz dapat menutup blog ini memandangkan komen-komen daripada pembaca blog ini sudah melampaui batas susilah sebagai pelajar dan saya yakin rata-ratanya adalah pelajar melayu. Kalau saya jadi Ustaz, dah lama saya berhenti kerja dari KPJIC, memalukan diri jer buat benda tak berfaedah ni. Ustaz tak berada di pihak pengurusan, jadi tak adil untuk ustaz memberi komen dan menghebahkan kepada pelajar-pelajar KPJIC. Kepada adik-adik yang belajar di sini, kalau rasa tidak berpuas hati untuk belajar disini, terpulang lah kepada anda untuk berhenti dan masuk ke kolej lain. Kami di sini cuba sedaya upaya untuk memperbaiki mutu perkhidmatan kami. Untuk pengetahuan adik-adik, ada segelintir pelajar yang telah berhenti dari KPJIC dan meneruskan pelajaran ke kolej lain telah datang semula ke KPJIC, sebabnya? Fikirkan..... Puan Naziah sendiri tak pernah buka pun blog ni tapi kami pekerja dan student yang bersyukur dengan KPJIC telah datang membawa hard copy blog ini kepada beliau. Seperti yang tertera di salah satu komen di sini mengenai pihak pengurusan tidak datang untuk melawat mangsa kebakaran, itu adalah tidak benar sama sekali, Operations Manager KPJIC berada di tempat kejadian dan sebelah malamnyer Executive Director datang melawat ke hospital dan keesokannya CEO dan staffs datang melawat ke hospital. Jadi jika ada tidak berada di tempatnye, sila beri komen yang bertapis. "FITNAH ITU LEBIH TERUK DARI MEMBUNUH"
    Betul tak Ustaz Rosmin bin Adam? RENUNG-RENUNGKAN SELAMAT BERMAMAL.....Selamat menyambuat bulan Ramadhan....semoga dengan kehadiran bulan yang mulia tidak lama lagi memberi sinar dan kebahagian kepada seluruh warga KPJIC. Bermaafan la kita semua..... Kepada komentar di blog ini sekiranya ada ketidakpuasan hati sila berterus terang kepada pihak yang berkenaan tapi bukan dengan Ustaz Rosmin

    ReplyDelete
  69. masalahnye, cik puan yg komen di atas ni, kami dah komplen mcm yg tak puas hati kat ketas pink tapi tak pernah diendahkan.berbulan2 kami menunggu tindakan pihak atasan.aku bersyukur ustaz adakan ruangan luahan emosi ni.sekurang2nye smpi juge hard copy ke pihak atasan.BARU PANDAI NAK BUKA MATA.APA JD DGN KOMPLEN KAMI SEBLM NI?YG BKN MELALUI BLOG?aku tak nmpk pulak komen kata management tak pegi ziarah mangsa2 kebakaran!yg aku paham,mangsa kebakaran yg terlibat.takkan korang tak nak bg semangat kat diorang?mrk trauma dan fobia nak naik bas buruk tu.cik puan,pahamkan dulu la br komen kat sini.kalau kitorang komplen terusterang dgn pihak atasan ape yg kami dpt?kene sembur ade la!!!!!

    ReplyDelete
  70. ha ah la, si tali barut yg bersekongkol dgn kekejaman dan kezaliman (INI LG BESAR DOSANYE),kalau tak dpt nak sediakan kemudahan kat kolej ni,jgn seksa emosi kami.FITNAH MENDE NYE YG KAMI TABURKAN?KALAU KAMI KOMPLEN APE2,BOLEH TAK CEO TERANGKAN DGN LEMAH LEMBUT BUKAN ASYIK NAK SEMBUR KAMI JE.SUKE TENGKING STUDENT..PASTU KAMI YG PERNAH TERLIBAT DGN BIRO AGAMA,KESIAN KAT USTAD SBB CEO TU SELALU PINGGIRKAN PROGRAM AGAMA,NAK DTG KE PROGRAM AGAMA LAGILAH SUSAH ..!!!! INI MCM KA CEO YG KAMU BANGGAKAN?

    ReplyDelete
  71. CEO BUTE IT,MANE TAU NAK BUKAK BLOG..HAHAHA

    ReplyDelete
  72. TUAN2 DAN PUAN2..SILA BACA PENAFIAN DI ATAS. SEGALA KOMEN DAN PENDAPAT TAK SEMESTINYA MENCERMINKAN PENDIRIAN BLOGGER. MANA YG BAIK JADIKAN PANDUAN, YG KURANG BAIK (KOMEN) ATAUPUN KETIDAKPUASAN HATI SAMADA IA BENAR ATAU TIDAK, HARAP PERHALUSI DGN MENGGUNAKAN AKAL FIKIRAN DGN BIJAK. KALAU MANAGEMENT ADA KEKURANGAN SILA PERTINGKATKAN UTK KESELESAAN PELAJAR DAN SEMUA STAF. HARAPAN SAYA TIDAK ADA YG MEMBEZAKAN ANTARA SATU SAMA LAIN APATAH LAGI MAJIKAN (JIKA ADA) MENGAMALKAN SIKAP PILIH KASIH, KIKISLAH KERANA IA AKAN DIANGGAP SEBAGAI TIDAK MEMENUHI AMANAH YG ALLAH TELAH PERTANGGUNGJAWABKAN. MAAF KERANA MEMBERI KOMEN KRN SAYA JUGA MENGIKUTI LUAHAN EMOSI INI. SAYA YAKIN, APA YG PELAJAR SUARAKAN ADA KEBENARANNYA DAN JUGA ORG2 MANAGEMENT BUKANLAH JAHAT SPT YG DIPERKATAKAN CUMA MUNGKIN MRK KURANG MEMBERI PENEKANAN KE ATAS KOMPLEN PARA PELAJAR. TIDAK PERLU MARAH SANA MARAH SINI, YG KURANG PERTINGKATKAN, HUBUNGAN SESAMA STAF DAN PELAJAR MESRA-MESRAKAN TETAPI TETAP MENJAGA ADAB DLM PERGAULAN.

    ReplyDelete
  73. aku tau la..yg sokong CEO 2 most of them is KAKI KIPAS..sbb 2 la mse PEDOMAN 2 yg nek stage sume yg KAKI KIPAS..TAUBAT la weii..aku pn tgh nk taubat ni..tp kenangkn student yg hak nye x dipelihara ni yg wat ak mrh sgt2..smpi bile nk jd cmni???ptot la lmbt nk dpt taraf universiti..klu da cmni gayenye elok la xyh nk ltk angan2 je tgi..

    ReplyDelete
  74. Salam Sejahtera kpd semua pembaca blog ni.
    saya tau mesti 90 % pengkritik KPJIC ini adalah org yang beragama islam.Cuba berfikir sejenak......

    Dimanakah sifat peradaban anda?
    Dimanakah sifat kesopanan anda?
    Dimanakah sifat tatasusila anda?

    DIMANAKAH SIFAT/SIKAP TU ?

    Nescaya utk agama lain pun diajar tentang peradaban.kan ?

    Bagi ibu atau bapa kalian yang pentingkan keagamaan dan peradaban mungkin terbaca blog ini, semestinya mereka akan terkejut dengan sikap anak-2nya yg belajar diKPJIC. Beginikah sifat anaknya yang telah dididik dan diasuh selama berbelas -belas tahun. Semestinya mereka akan rasa hiba dan terkilan dengan perlakuan anak2nya. Saya sebagai pembaca (bukan pekerja @ pelajar KPJIC) dan seorang ibu kepada 3 org anak, saya rasa hiba dan terkilan dengan kelakuan anak-2 dizaman sekarang.Semoga anak-2 saya menjadi org yg berguna.

    Saya selalu perpesan kepada anak-2 saya supaya menghormati org tua & tenaga pengajar tanpa mengira umur. sekiranya ingin berjaya keberkatan ilmu itu penting. Kemaafan dari tenaga pengajar itu penting.
    Untuk anak-2 (pengkritik KPJIC), Janganlah dihitamkan hati itu dengan kebencian. Kebencian dan dendam tidak akan membawa kebahagiaan hidup.

    Keberkatan ilmu yang kita cari itu penting.Sebelum terlambat, berbuat baik kamu sesama insan dimuka bumi ini. Jangan menyesal di kemudian hari. Saya tau bukan mudah hendak memuaskan kehendak diri.

    ReplyDelete
  75. bdk cute yg bijak pandai..14 August 2009 at 15:09

    kpd warga2 kaki kipas naziah plastik..
    x pyh la sebok2 nk back up naziah plastik tu..
    korang dpt ape je???
    ckp sket!
    hmmm....
    x pyh la nk ceramah kitorg pasal keberkatan la...ape la...segala kejadah haram ni la kan..
    sbb bkn bleh tentu kan sesuatu benda tu berkat ke x...
    pndi sgt ke kamu2 sume ni?
    nk ckp pasal ilmu kitorg ni x berkat la ape la...
    ni nk tny...duit yg korang bedal tiap2 bulan tu berkat sgt ke?
    dgn kebajikan x jage..kemudahan x cukup..
    dah la...ckp student mcm2..
    ader ati nk ugut ilmu x brkat?
    mcm pandai??????????????
    x pyh ar nak bebel benda yg sama je...
    dah x de modal lain ke???
    lain kali...pedoman korg tu, wat tema KE BER KA TAN!bunyi nya.......KEBERKATAN!!!!!!!!!!!
    wakakakakakaka.....
    pastu ari tu nnt bleh la bg award..
    ceo yg paling diberkati...
    lagi satu...
    anugerah pekerja kaki kipas yg sgt2 diberkati...
    mesti nnt ustad x dpt anugerah tu kan...
    sbb ustad bkn kaki kipas...
    brani reply ah...
    im waiting!

    ReplyDelete
  76. yg aku tau lah...keje kat kolej ni mesti pandai kipas..mesti pandai bodek..kena kuat mengadu kat bos.. klu x , kau kan jadi mcm anak tiri.pas tu , kau kena cabut.cari tmpt keje lain lah ..sbb tu dah rmai aku tengok staff ,lecturer yg cabut....sian lecturer aku tu.

    ReplyDelete
  77. aku pon nak tumpang 2 kaki laa..aku bukan apa..cuma terkilan ngan kes kebakaran hari tu je..sebab masa aku sem 1 dlu brg aku kne buang dari hostel..kononnya melanggar etika keselamatan bomba simpan barang byk2 kat hostel sbb msa tu ktorang tgh posting..so nak dijadikan cerita blaku pla kbakaran bas ari tu...aku ttanya2 jgk..xkan kpjic sewa bas x ikut etika keselamatan bomba n pastikan bas tu selamat untuk stdnt? sbb yg eplain kt aku msa sem 1 n ckp bab2 etika bomba tu ialah 3 orang kuat kpjic tmsk ceo skali..tu yg aku trkilan sgt2...
    anyway yg dah blaku biar je lah...pe org ckp..biarlah janji dorang bahagia...

    ReplyDelete
  78. tu lah namanya cakap x serupa bikin

    ri ni ckp laen , esok ckp laen.

    ckp x leh pakai

    ada tipu jugak la !!

    ReplyDelete
  79. hahahaha....sudah2 lah tu...ustaz!!! ustaz jangan tutup blog ni, tapi ustaz padam ajer artikel ni...diorg ni dah melampaui batas lah ustaz...

    ReplyDelete
  80. zeng..zeng ..ni lah jenis org takut dgn kebenaran.hati dah bebal !!nak tunggu bala Tuhan gaknye baru nak terima kebenaran.

    buat kami ni mcm sampah kat sini.nyawa kita org di hujung tanduk kat sini.pas tu suruh padam artikel.tu hari suruh tutup blog pulak.

    hati kau dah tak tenang..sebab kau dah banyak buat salah kat org lain!!!!dah banyak dosa.sempena bulan Ramadan ni ,elok kau org mintak maaf ngn kita org.mintak ampun ngn Tuhan jugak le !!

    jangan layan di org tu ustad !!

    ReplyDelete
  81. aku nak tau lah sape 'diorang' yg dimaksudkan oleh anon kat atas ni ::: ADAKAH STUDENT ATAU MANAGEMENT YG MELAMPAUI BATAS???? BE OPEN LA BRO..

    ReplyDelete
  82. Tak pyh lah kau orng nk berbalah pulak dlm blog ni.Buang masa kau orang je.Bukan mngmnt nak baca pun luahan hati kau orng.Tak ada masa nak layan karenah kau orng tu.Kalau kau orng tak ada pun lagi bagus.Mngmt banyak benda lain nak fikir nak besarkan lagi kolej ni.Fikir banyak perancangan nak majukan kolej.Tak macam kau orng asyik nak kutuk kolej.Aku setuju kalau artikel ni dipadamkan je.

    ReplyDelete
  83. banyak keje konon....nak majukan kolej konon...xde masa nak layan kerenah student la.....tapi kebajikan student xterjage....ap kes....maju kan kolej, amik student banyak2 tapi facilities xcukup...akhirnya student duk merempat kat tepi2 longkang....setakat kerusi 2,3 empat kerat letak bek xpayah....wei kitaorang student pon boleh pikir ar....kalau management da malas sangat nak pikir masalah student kan....asal xbuat ostel lagi jauh dari mantin...kan lagi senang keje korang nak handle student....

    ReplyDelete
  84. group 33 ek?????????????????naper.............

    ReplyDelete
  85. ulalalalala....
    bak pepatah iklan sabun daia..
    "lupakan yg lain"
    dan
    sambutla bulan ramadan dan merdeka
    yay!!!

    ReplyDelete
  86. Assalamualaikum Ustaz...

    Dalam bulan Ramadahan kali... emosi saya terganggu apabila melihat maksiat2 terus berjalan seperti biasa... dimana-mana sahaja....

    Saya risau andaikata para pembuat maksiat / para penzina / para mendekati zina menjadi suatu perkara yg mula diterima oleh masyarakat....

    Saya takut andaikata diturunkan bala oleh Allah... ianya akan diturunkan keatas seluruh kumpulan/penduduk.... saya byk berfikir selepas kejadian tempohari..... adakah selain kecuaian pihak kolej... adakah kemungkinan lain iaitu ianya merupakan satu bala dari Allah ??

    Bila memikirkan hakikat ini..... saya harap kita semua insaf dan cuba berubah kearah yang lebih baik.... insyaallah

    ReplyDelete
  87. zzzzzz...tido dulu lh... nnt bgtau ek saper yg menang...student ke management... boring... tukar topik boleh tak??? huhuhu...

    ReplyDelete
  88. x macam bangang lak kan mngmt nie....
    wei kola dah yang tue salah xleh tegur ke
    kalo yang tue pilih nak masuk neraka nak ikut ke???
    beringatlah... dah banyak Allah turunkan bala
    kalo xlarat nak manage studaent yang ramai..
    stop2 lah ambk student yang ramai..

    iklan2 dalam intenet, peh mmg mewah..
    sekali datang mcam mak nenek je kolej nie
    sialll je....
    kepada kaki kipas naziah tuh..
    korang ingat naziah si tue tuh nak share gaji die ngan korang ke???
    orng dah gelap ati..
    duit sebanyak mane pon xkan cukup...
    sila lah tambah2 lagi gaji korang dengan fee yang entah ape kejadah lah...
    haram kepada sume keturunan korang
    service untuk student mcm hampeh sehampeh2 nyer..
    dah xtau nak gambarkan cm ne lagi..
    penutupnyer...
    kolej n mangemant kolej nie
    mmg cm sial...
    mmg cm bangang...
    n segala macam lgi lah...
    kepada uztaz ROSMIN sye tahu iman uztaz kuat.. n Allah sentiasa dengan orang yang beriman,

    teruskan usaha uztaz..
    ramai student yang sokong uztaz.

    kepada si budak gemok yang berasa agak macho..
    tunggu lah saat ko untuk berubah jadi lebih gumok dari sekarang
    hasil dari makan gaji yang xdiberkati..
    kuat menipu..

    ReplyDelete
  89. nape erk agak2 nyer..
    kolej nie kejap cam terlampau mewah,
    kejap cam miskin
    kejap lagi cam daif sedaif daif nyer..
    cam pengemis kat tepi jlan
    sume web nak block
    jadi lah cam katak bawah tempurung xtau langsung hal dunia luar..
    lagi kesain pc dalam kelas pon banyak yang xcukup item nyer,,,
    tikus xde lah..
    lembab lah
    wifi block lah..
    n segala mcm lah..
    PN naziah ku syang...
    kemana nyer telah engkau laburkan wang2 kami sume.. kenapa xsediakan service yang bagus cikit.. eeehhh bukan cikit..tapi banyak....
    cakap antrabangsa punyer kolejjjjjjj...
    laburkan untuk besarkan rumah ke??
    atau laburkan untuk percutian family ke luar negara???

    ingat tau kat Akhirat 6t Allah akn pertonton kan semula sume yang telah anda laku kan semasa hayat di dunia....
    puan xblajar Agama ke???
    atau guru agama meninggal dunia.. n than xsempat nak ngajar puan>>
    atau mase guru agama ngajar puan keluar ikut pintu belakang kelas erkkk...
    nie lah akibat nyer puan..
    belajar lagi erk...
    6t hayat akan datang jadi CEO lagi tau
    sayang puan naziah ku..
    muaaaaahmuaaahmuaaah..
    3 kali baru berkat.. hehehe

    ReplyDelete
  90. salam...
    bagi pendapat sy ustaz..
    antara students dgn management...
    kne ada give and take..
    students blaja kat kpjic ni pon bkn free..
    hatta sponsor by ptptn pon,we all still kne byr blik..(kne cukai lg!!)
    n then...if sponsor by kpj hosp pon..kne jgk byr dgn keringat we all juge..
    jd..klu kamu ditempat kami yang hnya sebagai students ni...(takde kuase pape pon...)apa yang kamu harapkan sebagai pulangan lpas berpuluh ribu kuwa duit???? mesti nak best servise kan????
    same goes to we all as students...
    so...dear management,students comments utk pihak management tau probs kami...pnh ke management nk take an action...???
    kasihankan kami sebagai students...
    kami ni study kat KPJ iNTErnAtiONaL cOLLege....
    KOLEJ SWASTA...ulang suara...KOLEJ SWASTA...
    klu name klj swasta...kami ni tak dianggap pelajar but as YOUR CLIENT...right???
    so...nk jadi universiti college mcm INTI universiti college ke ape ke....
    jgn lah bz nk capai thp jmlah stdents je..tp facilities n accomodation tarak!!!
    bile komen cara official tade feed back...
    tp bile kami tls kat blog ustaz ni...
    tau lak nk mlenting...
    sapo nak jawab tu????
    alhamdullilah kpjic ni ada lecturer n nurse instructor yg bgus2...blh tnjuk ajar kami,tlg kami,dgr mslh kami,jd kawan,cikgu n kaunselor kami(wpun tak sume)...
    kami ni taknak lebih2 pon dr management..
    cume,,,,,,tlg la... sediakan BEST SERVISE untuk kami ni...tak byk mane pon kami mintak...tak lame mane pon kami kat kolej ni...idup kat kolej ni pon mcm org nomad..pindah sne sini..
    tapi..tulah...bnda ciput pon tak boleh nk sediakan...
    pn naziah ismail sbgai CEO...
    jd lakukan tgs anda selayaknya sbgai seorang ceo,...
    kalu sehari ade 10 orang sumpah seranah...klu 100 hari mcmane/??
    klu da tak larat nk berkhidmat...letak jwtn...
    duk umah...ready jge cucu plak ....
    tapi tu lah kan.....
    students....mne layak nk lwn management..
    ade je fakta yang blh diputar pusingkan nk tutp kslhan...ape pon...."time kasih byk2"

    salam....
    -student yg tak bpe nk glamer..hihihi...-

    ReplyDelete
  91. klo lah org management ke ape org yg berkaitan tersesat n bace komen2 dr students yg tak puas hati....
    students ni cermin utk management..
    klu da students pon tunggang langgang...apetah lg org kat atas kan???
    cubelah tiap2 bulan ke ha,takpun,,,,tipa kali intake baru tu...cube pikir2...renung2kan blik..."ade ke tmpat utk bdk2 tu...?"
    "ckup ke facilities utk dorang ek?"
    "tak padat ke kolej ni nti.."
    "kang mcm tin sadin lak...???"
    "sian dorang...da mcm bdk sek men..
    ade sesi pagi..
    ade sesi petang,,,,,cam klaka je ek????"
    ....jgn pikir nk kaut untung je!!!!!!!
    tq...

    salam dari gadis yang idup kat kolej ni dah macam padang,indon lps bencane lpas..- ={

    ReplyDelete
  92. hai...
    sya bukan lah student KPJIC, tp bekas stuudent Puteri Nursing College, tapi sy sempat la dpt entitle " student KPJIC"...
    kepada kwn2, adik2, abang2, akak2, dan sewaktu dgn nya...korang bersabar la....
    time aku dlu pn teruk jgk, tp xla seteruk korang kot.. dlu aku rs grup aku la yg mmg kne ban abis ngn pnc, 2 xdpt, ni x dpt,.. sikit2 junior, sikit2 sume junior dpt...
    walaupn aku xrs cm INDON kt PADANG, tp aku rs grup aku ni TIMUN, managment 2 DURIAN,,,, durian mmg xboleh lwn timun...

    walaupn kt PNC 2 grup aku pling ramai, tp TIMUN tetap TIMUN... xleh nk wat pape....
    so ktorng akur sehingga hari terakhir kt kolej...
    then kalu korang rs korg di ANAK TIRIKAN kt kolej 2, korg ptt tau yg grup aku bukan di anak tirikan, tp DIANAK HARAM KAN...
    akhir kata, korang sabar la ek...
    kita hanya merancang dan berusaha, tuhan yg menentukan....

    ReplyDelete
  93. assalamualaikum...
    ni luahan hati stdent kpjic...
    skang ni memang management lgsung x ley pakai da...
    da la calas x cukup..
    pas 2 sesame student pulak kene berebut nak dapatkan class....sampai ader yg dok merempat kat luar....
    kejadian nie br jer berlaku hari nie....1045hrs...
    management Law da x taw x mampu nak amek gak student rmai2....
    org ckp law mcm nie mmang kene la dgn istilah
    'BODO TAPI SOMBONG'
    lg satu da la wifi x ley nak gune ..
    baik x yah byr la yuran IT...
    membazir jer...!!!!!!

    ReplyDelete
  94. ~akhir kata, korang amik la insurans takaful uztaz, kurang2 kalu bas tebakar ke, hostel terbakar ke, pharmasi lab meletup ke, kete pn N(bukan nama sebenar) eksiden ke, kurang2 ada jgk la insurans cover
    hehehhehehe
    ~bdk g31 yg low profile tp agak kaccakkkk~

    ReplyDelete
  95. pandai gak orang magment nak melenting erk...
    ingatkan xde otak n xde perasaan
    bt keje xpernah nak pandai...
    mmg padan lah ngan muka kene kutuk setiap hari..... huhuhuhu

    ReplyDelete
  96. tau xpe.....
    kalu satu hari, satu grup 31( 200 stn)cakap sial, kalu satu sem brape??? x ke byk....
    2 kalu grup 31, kalu grup 32 + 33 + 34 + 35 + 36 + 37 + 38 + 39 =??????( aku xtau brapa total skrg stn pnc...)
    2 baru nursing, belum pharmasy, physio, DIMI, ect.....
    kalu cmni la kne nympah ari2..... alamtnya,,,, lu pkir r sendiri....

    ReplyDelete
  97. management ckp.......
    lagi ramai lagi meriah....
    tak gitu?????????????????????????????

    ReplyDelete
  98. Agk 2 klu kte calar kan keter management dan lecture bleh tak ? Agak 2 klu kite antar Surat aduan beramai 2 diorg layan tak 2 ? Jgn antar kat management antar kat kementerian penddkan ke ... Mcm mane diorg blh dpt ISO ? Mcmane nak buat agar ISO tu di check balik ? Mcmane nak buat Pnc Dgr , Agk 2 klu ade kes msk paper blh tak ?

    ReplyDelete
  99. pasni ada kelas syif mlm lak la....
    dr 9 mlm smpai 7 pg....
    bak kate pepatah," brilliant cannot be follow, stupid cannot be teach"
    like donkey play donkey, the donkey bocome donkey

    ReplyDelete
  100. xpyh antar ke kementerian...
    ko antar je kt managment apang puteri, xpn damansara....
    gerenti meletup...
    ko amik gmbar skali....

    ReplyDelete
  101. management slalu mnta wet kt ktorg...denda itulah...denda inilah..dah la nak survive kt tmpat susah..pastu parents ktorg terpaksa keluarkan wet lebih utk diorg...diorg ni mmg xde ati perut ke?perikemanusiaan ada x...???slalu nsht ktorg jd sorg yg berperikemanusiaan TETAPI diorg lyn kitorg cam hampeh!!!apa kitorg pnah wat salah ngn diorg ke??????pokok kpala sawit tu dr xde,dah tumbuh balik...kitorg ingt la..pnc wat la belakang tu cam felda...buah masak dpt duit...kitorg xpyh keluarkan duit tok denda tu sume..diorg xpyh nk jnji2 nk bangunkan hostel n etc..wat je income diorg...dr pkai hyundai,honda,mitsubishi,toyata n etc leh teros beli airplane sorg 1..hati pon xsakit...xde sumpah2,xde mkn duit haram n sewaktu dengannye..apapon,kitorg ingin mengucapkan ribuan dan jutaan terima kasih kpd Pn.N dgn 'konco2nye' sbb dah mengajar kitorg membuka mata 'sebeliak2' yg mgkin utk melihat realiti kehidupan kitorg di pnc..& mgajar kitorg mengajar erti sebuah pengorbanan,berdikari dan berdisiplin...sedarlah bahawa korg memegang amnah yg parents kitorg bg.cam yg suma org taw, kalau kita pegang amanah...1 kaki d syurga,1 kaki d neraka...so,renung2kanlah..kitorg xdemand sgt pon.tp klu dpt sdiakn keperluan asas pon dh kra bersyukur sgt..jgn ingt ustaz yg pnca apa2 je.tp stiap benda yg jd kt keliling kta sebenarnya berpnca dr dri kta sndri..jgn kra nk tindas org je..1 hari dr sndri kna tindas br ingt langit ni tggi ke rndah...kdg2 sy terpikir jgakk..dlu msa korg amek management,korg fail ke???emmm....
    lu pikir la sendri...jd lah management yg beriman n bertaqwa d samping punye skap yg bertggungjwb n bole d hrap...kmudilah kapal sebaik mgkin...engkau nakhoda,engkau lebih tahu...


    p/s:Jgn biarkan hdp anda d selubungi misteri pNc(^-^)

    ReplyDelete
  102. assalamualaikum....
    Bila agk2nya benda ni nk selesai???????????????????
    Bosan hidup camnie!!!!!!!!!!!!!!1

    ReplyDelete
  103. dgr cite ada studen famasi komplen direct, email to jasimah. jasimah turun kpjic maeeting mgt. meletup. apa kata kita komplen direct to jasimah. ada email jasimah?

    ReplyDelete
  104. mel jasimah x de. mel mqa & kementerian pengajian tinggi utk aduan ada

    aduan kpd KPT >>> icms@mohe.gov.my
    aduan kpd MQA >>> aduan@mqa.gov.my & mqr@mqa.gov.my

    pastikan ada nama, ic no & no matrik.

    ReplyDelete
  105. Ape lg kawan2 , jom ramai2 . Kite bwat refomasi utk membebaskan kpj dr zaman jahiliah ne . Demana umat islam tidak mendapat keadilan tinggal di bumi mekah . Begitu la jgak kite kat cene . Sedangkan Kafir laknat tue bahagia pijak kepala kte .

    ReplyDelete
  106. betul2.......
    xpn korg wat aduan kt managment hospital sentosa medical centre.....
    cuz sentosa bru join kpj n baru skli sponser stdent kpj... kalu dorg tau kuality blaja kt pnc, mst gempak la... n sentosa mst x kn amik student pnc lg....

    ReplyDelete
  107. pembetulan.....
    bukti yg menunjuk kan pnc mkn duit student adalah dgn statement :
    ~ band persembahan untuk farewell grup 31 berjumlah rm 30,000.... mlm farewell 2 dorang nyanyi xsmpai 20 lgu... lagu pling ok pn just lagu Bunkface-situasi...yg lain sume lgu pop yeyeh yg budak darjah 1 pndai nyanyi..... dh 2 ktorang nk lyn smpai pkul 12 at least, tp dorg ckp pnc bg smpai pkul 10.... korang rasa la kn, band org kawin pn baru rm500 la dr 10 mlm smpai 3 pg.....pnc jnji nk wat farewell kt nilai spring, last minit, lg 4 ari baru dorang ckp wat kt pnc je.... ktorang sume dah pakat boikot farewell 2, sume xnk pegi,,, tp kwan lelaki aku yg keje kt kuantan merayu jgn la boikot,,,,, sian aku tgk kwn aku 2, terpaksa merayu cuz nk ajak sume bdk g farewell.....
    ~ cuba korang pikir, kate nk wat kt nilai spring, bebudak laki 3-4 orbg dh tempah tuxedo one set, harga kt rm350....pastu tetiba wat kt pnc, kalu korang, hampa x..... so kalu nmpak mlm 2 ada 2-3 orang yg pakai, dorang yg pakai 2 just wat syarat, xpakai pn eksesori yg dorg beli, tp still ada tuxedo.... 2 baru laki, pmpn lak, lg la, sm cm laki, oder dari butik, mahal2... tp wat kt pnc je... kalu korang, pe yg korang wat??? last night ktorang time 2 mmg betul2 hampa, xmcm farewell yg ktorang idam2 kan selama 3 taun blaja kt tepi ladang sawit 2

    ReplyDelete
  108. betui tu.. elok repot je kat Pencegah Rasuah Mesia..

    one more .. pasai bas trbakar tu hari pun mngmnt buat repot polis just barang-barang je yg terbakar.

    dlm repot tu mngmt tak de tulis pun ada pelajar2 yang cedera , terbakar dll.sian aku tengok bebudak yg trbkar tu..

    mngmt tutup kes psl bebudak trbkr dlm bas tu ...

    pas tu duit derma yg trbakar tu pulak mngmt x ganti .bodoh punya mngmt!!!!memang bodoh !! klu bas tu x trbakr , duit tu pun x trbakarlah...

    Kau orang yg pilih bas tu.bukan kami yg pilih tau x ?????

    mngmnt pnc penipu..penipu..penipu..penipu..penipu...penipu..penipu....penipu...

    ReplyDelete
  109. maafkan aku kawan-kawan ,diri ini terlalu banyak menanggung beban dan derita yang selama ini hanya dihipokritkan dengan muka yang selamba sahaja didepan semua orang..aku terlalu inginkan diri aku yang dahulu..diri yang sangat membuatka orang lain gembira dan senang hati bila bersama aku..kini, masa hanya tinggal masa..sejak aku masuk ke dalam kehiduoan sebagai seorang pelajar universiti, banyak benda kesilapan yang telah aku lakukan sehinggakan kini ramai yang membenci aku..aku memang seorang yang tak berguna dalam kehidupan kini pada kamu semua..aku hanyalah hidup menumpang dengan kesenangan pelajar u hakikatnya sangat memberi bebanan dan aku tidak sanggup lagi menahan tanpa bantuan..siapa yang kini boleh menolong aku?semuanya membenci aku..kembalikan diri aku yang dahulu semula!!!

    ReplyDelete
  110. salah siapa yang menyebabkan aku hidup sebegini rupa?keluarga?diri?kawan2?ataupun perempuan?memang perempuan memberi sangat banyak bebanan kepada aku dengan diri ini sekian lama telah dirosakkan oleh seorang perempuan yang aku ingat selama-lamanya sebagai punca aku dalam keadaan begini...dia la yang mula2 mengajar aku tentang maksiat seorang perempuan yang memberi jangkitan kepada seorang lelaki seperti aku..aku tidak ahu..aku mmg tidak menerima semua yang telah berlaku.jika keadaan ini tidak terjadi pasti aku menjadi seorang yang lebih berjaya kini..mengapa ujian atau bala sedemikian yang diturunkan kepada aku?sehingga kini aku bingung memikirkannya..adakah peluang kejayaan aku ditutup tanpa sebab dan alasan tertentu?Ya Allah,dahulunya aku selalu beribadat kepada-Mu tapi sekarang hanya mainan biasa sahaja jika aku tinggalkannya dan menentang suruhan-MU..Ya Allah mengapa kau turunkan ujian sebegini kepada aku??mengapa kau turunkan ujian sebegini tatkala aku sedang ingin mencapai kejayaan yang diimpikan selama ini???diharapkan engkau memberi petunjuk dan peluang untuk meihat sebab yang sebabkan engkau berikan aku ujian sebegini...Ya Allah, tolonglah..aku betul2 dalam keadaan hina sekarang ini..hati aku sentiasa bercampur baur perasaannya..mengapa kau turunkan aku seorang perempuan yang jelas boleh merosakkan kehidupan aku??engkau memang tahu akibat perkara ini berlaku aku pula yang akan membawa maksiat ini kepada orang lain..mengapa harus aku dikenekan ujian ini????tolonglah kenapa engkau turunkan aku ujian sebegini????hati aku sudah kotor dan tak bermaya lagi..

    ReplyDelete
  111. hidup 3 tahun yang tidak pernah berubah..malah semakin membebankan..tiada kemajuan..hasil drpd ujian yang diberikan..ujian perempuan perosak kehidupan seorang lelaki..terima kasih untuk ujian ini...

    ReplyDelete
  112. aku sangat benci dengan pemerintahan sekarang..semakin membesar baru la aku faham mengapa pemerintahan sekarang cukup jijik dengan nama politik..sultan sekarang tak boleh buat ape2 pn sbb baginda merupakan boneka dalam negara..kene tegur skit dianggap derhaka..diorang semua tu tuhan ke?anak tuhan ke?sultan hanya bersenang lenang sahaja..tunggulah kebangkitan rakyat sebagaimana yang berlaku di tanah2 arab sekarang ini sebagai balasan kehidupan mewah sultan yang hanya duduk bersenang lenang..Tunggu wahai sultan2 semua!!!

    ReplyDelete
  113. Assalamualaikum..
    Saya sudah bkahwin 3thn lbh..masih belum dikurniakan zuriat.. Pelbgai dugaan telah saya tempuh, dari suami curang, menghabiskan duit isteri, nak ceraikan saya dan mcm2 lg.. Sampai satu tahap saya rasa dah xmampu nak bsabar..saya cuba buat aktiviti luar, bercuti dgn kwn2..tetapi mjadi kesalahan pula..dia bg saya buat semua 2.mgkin malas nk ambik port.lgpun lg senang aktiviti die bila saya tiada di rumah.. Dia ckp org lain xpegi pun bcuti buat habis duit.dia takut mintak kt dia la 2..pdhal saya dah habis bepuluh2 ribu buat loan kerana dia xhargai semua tu.

    ReplyDelete
  114. Bila saya cuba bsuara xpuas hati, sangkakan saya melawan..penah sampai marah n tak balik rumah.. Tak tegur sepatah pun tu dah biasa. Pas2 minta saya buat hal masing2..xyah ambik tahu hal dia..kadang2 kalau dia salahkan saya dlm apa2 hal,saya diam sbb xnak bgaduh dan xnak dia ceraikan saya..lg satu, saya sangat inginkan anak tp dia xmembntu sangat..kdg2 tpikir nk cari minta tlg kenalan internat yg makin rapat sejak suami mengabaikan dan meninggalkan saya sorang hampir stengah tahun.. Saya masih rasakan bkn salah saya seratus peratus jika saya mencari kenalan internet..org yg xmenanggung xtahu n hanya pandai ckp n bg nasihat yg dia sendiri pun xmampu nak ikut agaknya.

    ReplyDelete
  115. Sekarang saya rasa sedih sangat,wmakan hati n tekanan..jadi tugas2 dirumah terabai dan makin menyemak fikiran saya..kdg2 fikir nk minta berpisah, saya masih blum bersedia jd janda .lgpun kalo bercerai blum tentu akan dpt org lg baik.saya redha dgn jodoh saya sbb saya tau saya pun bkn baik sgt..mgkin belum masa lg saya jd seperti dia..kemungkinan saya akan semakin mendekati maksiat kerana kurang kasih sayang dan perhatian serta sokongan suami..cuma saya xtahu bagaimana lg cara nk menahan kesabaran ni yg saban hari menggugat saya.

    ReplyDelete
  116. semalaman saya menangis....sedih,kecewa,hepi semua rasa bercampur baur..xtahu nak luah ana...kawan semua bz ngan keja sendiri....so,q putuskan tuk pendam sendiri nl luah kt ruangan ini,...saya anak bongsu dari 4 adk berandik...seorang abg n 2 kakak..yang wt saya sedih coz kakak yang yang rapat sgt ma saya akan kahwin...pada tarikh lahir ea mggu dpn...sebenarnya tuk ea berkahwin xde msalah..umo dah ckup,dah punya keja n khidupan dah lengkap n sudah tiba masanya tuk ea melangkah ke alanm rmah tangga...p nepa saya xpat trima aaaaa?????cpa yg kn jadi tman saya kt umah?tmankan saya tdo?tmankan saya jlan2 n borak2 cm selu..saya akui saya adik yang manja,n punya hati yang mudah tersentuh...pasti pasnie nanti semuanya akan berubah...saya tidak mahu jadi begini....dalam erti kata lain saya cemburu sama bkal suami ea cam merampas kebahagiaan saya...jahatkan saya sebagai adik!!!!!pa patut saya wt nie...saya tidak pernah meluahkan semua rasa ini sama ea pun..yang pernah saya wt cuma kan nangis seowg...coz saya jenis yang suka pendam masalah n berharap ea kan berakhir dengan sendiri n segera........npe nie berlaku?pa patut saya wt....npe hal yang kecil perlu jadi hal yang merumitkan aaaaaaaaa??????

    ReplyDelete
  117. Hai sya ada boy...ic dia berstatus dh berkahwin tp sya x thu dmana wife dia... thun lepas dia janji nk kawin dgn sya bln 6 tahun nii..tp bila dh nk sampai masa macam jadi sekarang...kad bank sya dia pegang..sya nk sulong byk tangung jawap..geram rasa dgn perangai dia..sy nk tlg adk sy susah sekarang..sedang kan sya cukup setia kat dia..dia je yg xsetia adk sy dh banyak kali jumpa dia naik moto dengan girl lain...dia penah kata klau dia xdapt sya orsng lsin pun xleh dapat sya..lg 1dia kata klau dia x dapat sya perut sy akan terburai..sya bingung sgt sekarang..dulu sya dia wat sya bg syg n jatuh cinta dekat dia..harap ada org boleh tolong sya...

    ReplyDelete