Selamat Datang kepada pengunjung budiman ke blog SYIFA AS SAKINAH C&S. Terimakasih .. Sertai segera Insurans Kesihatan Prudential BSN Takaful , Skim Pelaburan Ahli KWSP & Khidmat Kaunseling serta Pengubatan Islam. Buat appoinment & berbicang segera terus dgn saya. .

Monday 8 June 2009

3 Individu Islam Pengarah Carlsberg Malaysia


Arak adalah minuman yang dilarang dan haram minum samasekali bagi orang Islam . Bukan sahaja dilarang minum , bahkan Islam melarang membuat , memproses , menuang dan apa jua yang berkaitan dengan arak . Segala perbuatan itu dikira berdosa dan salah.

Namun begitu , tahukah anda ... terdapat juga orang Islam yang tidak memperdulikan larangan dan kesalahan itu . Saya mendapati terdapat orang Islam yang terlibat secara langsung dalam membuat dan memproses arak . Mereka terdiri orang yang berpengaruh dan mempunyai pangkat yang tinggi di negara kita ini .

Bersama ini saya copy and paste beberapa nama yang menjadi pengarah dalam syarikat arak Carlsberg yang terbesar di negara ini . Berikut adalah nama yang dimaksudkan :

DIRECTORS

Michael Iuul, R. (Chairman)

Chan Hua Eng, R OBE

Jen. (B) Tan Sri Dato’ Mohd. Ghazali
bin Dato’ Mohd. Seth,
P.G.A.T., P.M.N., P.S.M., S.P.M.J.,
S.I.M.P., D.H.M.S., P.N.B.S., J.M.N., P.P.C., jssc, psc

Y.A.M. Tunku Naquiyuddin ibni Tuanku Ja’afar
D.K., D.K.Y.R., S.P.N.S., S.P.M.P., P.P.T.

Tan Sri Datuk Asmat bin Kamaludin, P.S.M., P.J.N.,
J.S.M., S.M.J., K.M.N.

Mogens Thomsen
Dato’ Jorgen Bornhoft, D.P.T.J. (Kehormat)

Rujukan :

http://announcements.bursamalaysia.com/EDMS/hsubweb.nsf/1c0706d8c060912d48256c6f0017b41c/48256aaf0027302c48256b8b0036a2a5/$FILE/Carlsbg-Products-CorpInfo-DirectorsProfile%20(725KB).pdf

3 comments:

  1. Ust,

    saya yakin mereka tu orang melayu tapi tak pasti samada beragama islam.
    orang melayu mudah lupa (ingatan Dr mahathir). dalam kes ini depa dah lupa asal usul dan kejadian manusia. walaupun bersekolah tinggi tapi ilmu yang ada tak lekat di hati.
    mungkin juga depa tak ada ilmu. salah sapa?
    salah cikgu atau salah mak bapa?

    karan

    ReplyDelete
  2. mereka ini hanya nmpak habuan dunia.sbb tu lah sanggup gadai prinsip agama dia org ni.. tunggulah kat akhirat nanti .Allah maha adil...........

    ReplyDelete
  3. let them be with their own way...Allah knows everything.....

    ReplyDelete