Selamat Datang kepada pengunjung budiman ke blog SYIFA AS SAKINAH C&S. Terimakasih .. Sertai segera Insurans Kesihatan Prudential BSN Takaful , Skim Pelaburan Ahli KWSP & Khidmat Kaunseling serta Pengubatan Islam. Buat appoinment & berbicang segera terus dgn saya. .

Monday 20 October 2008

e-mail : Kenapa sekarang ni susah nak parking kat PNC ?

Saya terima e-mail ini pada 18/10/2008 yang ditulis begini :
Assalamulaikum ustad. Tahniah Ustad dah ada blog sekarang . Saya rasakan ustad lah staff pertama kat PNC ni yang mula-mula ada blog.Mgkn gak nye akan ada orang lain yang ikut ustad kot lepas ni. Saya cuma nak mintak pandangan ustad . Sekarang ni susah nak parking kete kat PNC .Kete dah bertambah banyak. Bengang betul saya. Ntah mana datang kete pun saya tak tahu.Kadang-kadang tempat bos kita Puan Naz pun dia org sapu gak. Satu lagi ustad , apasal student suka parking motor kat bawah tangga tu. Buruk sangat rupenya .Lantai pun kotor kena minyak motor dia org. Macamane nak buat tu ustad ?
Saya pun tak tahu nak respon macamana e-mail ni. Cuma apa yang saya nampak sekarang ni memang kereta banyak parking kat PNC . Saya rasa sudah tentulah kereta staff PNC . . Mungkin ditambah dengan kereta luar yang datang ambil macam-macam course kat PNC ni. Pernah berlaku juga kereta saya pun kena block dari belakang . Kereta saya tak boleh keluar.Saya tak tahu kereta siapa. Sampai satu kolej saya pusing cari tuanpunya kereta tu . Lebih 1/2 jam saya cari , barulah jumpa tuannya. Untuk mengatasi masalah ini saya berpendapat ; sudah tiba masanya pihak Pengurusan PNC membuat sesuatu tindakan seperti :
i . Menguatkuasakan sistem pelekat kereta /motor
ii . Mengasingkan tempat parking kereta staff dan tempat pelawat
iii. Menandakan tempat parking khas . Contoh ; Pengerusi , CEO , OM , Ketua Department dsbnya.
iv. Menguatkuasakan agar motor parking di tempat motor yang disediakakan
Apa yang saya cadangkan ini sebenarnya sudah lama diimplimentasikan oleh agensi-agensi lain yang menyediakan tempat parking kereta..

7 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Saya sokong cadangan ustat tu.tapi psl motor saya tak setuju sangat.sbb bila hujan motor basah.helmet basah.tapi kalu ada bumbung kat parking tu ok gak lah.selamat motor kita orang.

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum ustaz.ni kali petama saya bukak blog ustaz menarik jugak tapi klu ada banyak isu lagi kagi best.ustaz saye nak tanye satu soalan salahkan seandainya kita terlalu menyayangi dan menghormati lecturer kita.tapi sampai satu tahap dia tak boleh langsung tengok ada orang kutuk,tak dengar cakap lectirer and akan rasa marah sangat bila apa yang lecturer cakap dibantah oleh rakan2.setiap kali dia akan cuba pertahankan lecturer tersebut walau apa sekalipun berlaku!apa komen ustaz pasal budak ni???

    ReplyDelete
  4. Wslm.T kasih kerana mengunjungi blog saya.Menghormati guru/pensyarah merupakan amalan yang baik dan mulia.Di atas didikan yang diberikan oleh pensyarah kita menjadi pandai & mendapat kedudukan yang baik dalam kehidupan kita.Baik atau buruknya pensyarah ia tetap guru kita.Namun begitu, pensyarah adalah manusia juga. Mempunyai kelebihan dan kekurangan .Tindakan yang betul tetap betul & salah tetap salah.Maka ambillah kelebihan / kebaikan yang ada dan tinggalkan segala kekurangan mereka.Kita tidak boleh menjadi seorang yang fanatik sehingga membutakan mata dan menulikan telinga kita.Tidak perlulah nak berbalah sehingga merosakan hubungan silaturahim kita kerana perkara-perkara seperti itu k. Wallahu a'lam

    ReplyDelete
  5. Sticker... x sesuai sgt...sbb x de pilihan utk parking diluar PNC yg paling hampir... kecuali hostel..

    Cara terbaik utk jangka pendek.. ni... sesapa yg parking block kete org... pi ambil kertas .. tulis no. phone utk dihubungi... so sesapa yg nak kluar.. bolehlah call no. tersebut....

    ReplyDelete
  6. cdgn tu ok gak.cuma nak prking kat blkg tu susah kit.

    tmpat motor , byk kete dah park kat situ.x caya cuba tngok.

    dr ats pun nmpk.ada honda,mahindra mcm-mcm kete ada.x leh parking tmpt lain ke!

    ReplyDelete
  7. tula masalah nye..dah tahu student makin ramai tapi naper x besar2 kan aper yg patot..dari dulu mcm tu je..x penah berubah..tanah kosong banyak kn,tapi naper xde usaha langsung??..nk tnggu sampai kete bole mengecil guna lampu doraemon??huhu...

    ReplyDelete