Selamat Datang kepada pengunjung budiman ke blog SYIFA AS SAKINAH C&S. Terimakasih .. Sertai segera Insurans Kesihatan Prudential BSN Takaful , Skim Pelaburan Ahli KWSP & Khidmat Kaunseling serta Pengubatan Islam. Buat appoinment & berbicang segera terus dgn saya. .

Wednesday 22 October 2008

Perkhidmatan Nasihat & Kaunseling di PNC International College

Perkhidmatan ini terbuka untuk semua warga dan pelajar di PNC International College.
3 orang Kaunselor bersedia untuk membantu anda , iaitu :
i. Mr. Lecthumanan : 013-2447393 ( Ketua Kaunselor )
ii. En. Rosmin Adam : 012-6398524
iii. Mdm. Nur Agustini : 017-3655033
Anda boleh memilih mana-mana Kaunselor yang sesuai dengan anda.

Bagaimana nak membuat appointment dengan Kaunselor ini ?
i. Hubungi Pejabat Student Affair PNC International College , Nilai : 06-7942640 , atau
ii. Bertanya pada Receptionist Counter atau Pejabat Pensyarah mengenai Kaunselor ini , atau
iii. Terus hubungi / telefon Kaunselor yang anda pilih menerusi no. hp yang diberikan.

Jenis kaunseling yang disediakan :
i. Kaunseling Individu
ii. Kaunseling Kelompok
iii. Kaunseling Keluarga

Masalah yang boleh diperbincangkan :
i. Masalah akademik
ii. Masalah kewangan
iii. Masalah kerja /pemilihan kerjaya
iv. Masalah persahabatan / pergaulan
v. Masalah percintaan , dan lain-lain lagi...

Kaunselor anda sentiasa ingin mendengar , memahami dan membantu anda .... Segala cerita anda akan diRAHSIAkan. Buat appointment sekarang .k .

2 comments:

  1. Salam ustad. Ustad bersungguh nak bantu pelajar macam kami . Bagus ustad .. Tp, saya dah round kat PNC x nmpk pun bilik konseling . Kat mana bilik kaunseling PNC Ustad ? Kalu x de bilik cmne nak buat konseling . Kat sekolah saya dulu pun ada 3 bilik konseling. Ini kan pulak kolej ?? Student dah smpi 1000 lebih dah ..

    ReplyDelete
  2. Wslm.Bilik kaunseling merupakan antara kompenan terpenting dalam menjalankan terapi kaunseling.Terapi yang dijalankan mestilah di dalam bilik yang condusive dan mempunyai nilai teraputik yang tinggi.Keadaan bilik juga hendaklah dapat menjaga hak kerahsiaan klien . Oleh itu , terapi kaunseling tidak boleh dijalankan secara sembarangan samada dalam kelas , kafeteria , bilik tamu ,pejabat apatah lagi di depan orang yang tidak berkenaan.Sekiranya dilakukan juga sebenarnya ia telah menyalahi etika profesional seorang kaunselor.
    Apa yang berlaku di PNC pula , pada asalnya dahulu PNC telah mempunyai 1 bilik kaunseling individu di tingkat 3 ( dekat bilik NI ) tetapi bilik itu telah di"ambil" dan diberikan kepada NI atas arahan pihak atasan.Oleh yang demikian , sehingga kini PNC masih tidak mempunyai bilik kaunseling.Saya sendiri pun terpaksa menumpang mana-mana bilik kosong untuk menjalankan terapi kaunseling dengan klien.Namun begitu , saya akan mencuba mendapatkan sekurang-kurangnya bilik kaunseling individu dahalu.Dengan kerjasama dan sokongan saudara semua , doakanlah agar berjaya...k

    ReplyDelete